Barkácsoljunk vállalatirányítási rendszert!(?)
2018. augusztus 24.
A jó kisvállalkozás holtig tanul: mit vihetsz haza egy vállalati IT tréningről?
2018. szeptember 6.

A véna már nem elég: a kereskedelmi informatika új korszaka

Ön kitől vásárolna? A cégtől, ahol felveszik a telefont, és máris árajánlatot küldenek, vagy attól, akinek hetek óta könyörög egy termékleírásért? Vevőként erre egyszerű a válasz – az igazi kérdés az, hogy a kereskedők ezt a kérdést felteszik-e önmaguknak. Egyre több az olyan, kereskedelemmel foglalkozó ügyfelem, akik a kereskedelmi informatika segítségével egyfajta paradigmaváltáson mentek keresztül. A következmény nem maradt el…

Röntgenkép egy vállalatról

Az a tapasztalatom, hogy a kereskedők két nagy, jól elkülöníthető halmazra oszthatók. Amikor ugyanis üzleti modellt készítek, kétféle röntgenkép rajzolódhat ki egy vállalatról. Az egyik a tipikus, „régi motoros” kereskedő: a cége csakis az eladásról szól, minél olcsóbban, minél nagyobb haszonnal.

A másik az új generáció, aki e helyett inkább szolgáltatóként tekint a vállalatára: a kereskedelem a háttér, az erős előőrs pedig az ügyfélszolgálat.

A hozzáálláson és a profitkülönbségen kívül egy nagy különbség van: a kereskedelmi informatika.

Értékesítés – több értékkel

Mit csinál egy átlagos sales-es? Ha az ügyfél felhívja, alkudozik, jó esetben elad, és kész. Megvan a szaktudásuk, ez azonban nem elég egy ügyfélnek. A vevő szeretné tudni, hol tart éppen a megrendelése, és rendszeres vásárlóként hol tájékozódhat az újdonságokról. Mindezt képes biztosítani az előbb leírt kereskedő – feltéve, ha van ügyfélszolgálata, proaktív, és az ügyfél előtt gondolkodik… Ha ebbe az irányba változnánk, készüljünk fel egy kritikus helyzetre. Ugyanis nincs más hátra, mint a kereskedelmi informatika segítségével a komplett szervezeti kultúrát megváltoztatni!

Támogatónk, a kereskedelmi informatika

Ez többet jelent annál, mint hogy én hívom előbb az ügyfelet, és nem fordítva. Arra az üzleti problémára is megoldást nyújt, amikor nem tudjuk, azért megy-e az eladás, mert pörög a gazdaság,vagy mert az értékesítőnk kiválóan dolgozik.

A válasz egy támogatási rendszer, amellyel nemcsak kategorizálni tudom a vásárlókat cégméret és fontosság szerint, de az ügyfél a rendelését is követni tudja.

Ha e-mailben leszólunk a raktárosnak, az még nem szervezeti kultúra! A iSolutions ilyen esetekre a felhő rendszerét javasolja, mert erős hátteret biztosít, és költséghatékony. A kereskedelmi informatikával eszközt adunk azok kezébe, akik tevékenységüket szofisztikáltabban kívánják végezni, de egy telefon és egy táblázat már kevés ehhez…

Ne féljünk a méhkastól!

Az első kategóriába tehát az „oldschool kereskedőkön” kívül a kényelmesek tartoznak. Nem nyúlnak a méhkasba, hiszen akkor minden borul: minden folyamatot átalakítani, a dolgozókat betanítani…

Nagy a kockázat. Ami viszont még nagyobb, az a várható nyereség. Legyünk bátrak a kereskedelmi informatika mankójára támaszkodni!

Ezért még azt az áldozatot is megéri meghozni, hogy megválunk azon kollégáinktól, akik már egy új e-mail programot sem tudnak elviselni. Ha kulturáltan egyeztetünk az ügyfelekkel és helyettük gondolkodunk, a vevők egészen biztosan nem lesznek hálátlanok, nem felejtenek el tőlünk vásárolni.

KAPCSOLAT