Informatikai uborkasaláta: mit intézzünk el két nyaralás között?
2018. augusztus 8.
A véna már nem elég: a kereskedelmi informatika új korszaka
2018. augusztus 30.

Barkácsoljunk vállalatirányítási rendszert!(?)

Öt nap, öt város: informatikus-cégvezetőként gyakran így lehetne összefoglalni egy hetemet. Ennek „mellékhatásaként” folyamatosan követni tudom az eseményeket, naprakész vagyok a hazai kkv-szektor helyzetét illetően. A következő történet ígéretes esettanulmány is lehetett volna egy vállalatirányítási rendszerről… ehelyett kőkemény képet festett a mai magyar cégvilág és az informatika kapcsolatáról.

Kommunikáljuk a problémát

Adott egy jól menő mérnök cég vezetője, aki a Google Ground-os előadásunkat végighallgatva kapcsolatba lépett velünk. Jegyzetelt, megfontolta a felhős vállalatirányítási rendszer minden előnyét, és úgy döntött, megkönnyíthetné a cégük életét. Külön kiemelte az alacsony költségeket, a hatalmas számítástechnikai kapacitást, ami előrelendíthetné a folyamataikat. Amikor a helyszíni felmérésre került sor, kiderült, hogy a vállalat achilles pontja a kommunikáció. A G Suite pedig pont ebben erős.

Versenypálya vagy egyenes út?

Ősrégi e-mail rendszer, dokumentumok rendszertelen tárolása, közös naptár és címlista hiánya. Láttunk már ilyet.

Ezeket egy cégnek nem azért éri meg felhős vállalatirányítási rendszerrel orvosolni, mert hatalmas versenyelőny szakad a nyakukba, hanem mert a hétköznapi folyamataik lesznek élhetőbbek.

Így összehasonlíthatatlanul könnyebb üzletet építeni, haladni. Ebben egyet is értettünk, így bizakodva vártuk a visszajelzést. Ám nem jött. Hónapok teltek el, amikor e-mailban érdeklődtünk, hogy született-e döntés? Meghökkentő választ kaptunk – és ezt nem azért írom, mert nem a G Suite mellett döntöttek…

Vállalatirányítási rendszer – építőkockákból

A meglepődésünk tárgya az volt, hogy a válasz szerint házon belül orvosolták a problémákat. Átgondolták a kommunikációjukat (ezt nagyon jól tették!), és a cégen belüli programozó épp elkészült egy egyszerű szoftverrel, ami képes a közös naptárat, címlistát, és az eddigi hiányosságokat pótolni. Hol itt a hiba?

A felhős vállalatirányítási rendszerre nem fél évet, hanem napokat kellett volna várni. Már kész van, és a világ egyik legnagyobb cége folyamatosan fejleszti.

Ha a programozó valamilyen oknál fogva elmegy, az egész „felépítmény” mehet a kukába. Ilyen rendszert fenntartani az egyik legolcsóbb kiszervezési forma… A munkaerő pedig nem filléres tétel. A hónapokig tartó munkának egy nagy vesztese volt: a cég főtevékenysége.

Minek feltalálni a meleg vizet?

Annyiban mégis hasonlít a történet egy esettanulmányra, hogy nem nevesítünk. Egyrészt nem célunk, hogy bárkit pellengérre állítsunk, másrészt a jelenség nagyon általános. A tanulság pedig ugyanaz, mint amit eddig is vallottam:

ahol tudsz könnyíteni a céged mindennapjain, ott tedd meg, mert hosszú távon piszkosul megéri!

Az iSolutions ezért van: nem csodát adunk el, hanem vállalatirányítási rendszert. Meggyőzzük a „majd-én-akkoris-megcsinálom-magamnak” típusú cégvezetőket, hogy okosabban bánjanak az erőforrásaikkal.

KAPCSOLAT