Dolgozzon helyettünk az okos táblázat!

Fogadjunk, hogy egy átlag háztartásban öt perc alatt egy rakás olyan eszközt találunk, amire rádobták a „smart” jelzőt. Telefon, hűtő, autó (ez utóbbi akkor, ha egyszerre egy embert fuvarozunk). Ezek azért vannak, hogy ne kelljen átlagos problémákkal pepecselnünk. Kérdés, hogy a munkahelyen miért tennénk? Az okos táblázatok sokáig a kkv-k hiányzó láncszemei voltak – mostantól viszont bármikor előhúzhatóak a kalapból.

Az eltűnt munkaidő nyomában
A magyar ipar bármelyik szegletébe nézünk, hasonló problémákat találunk a kkv-szektorban. Ez abból ered, hogy kevés az erőforrás, mármint a legértékesebb erőforrás: a szakember. Rájuk pedig annyi feladat zúdul, amit egyre nehezebb hatékonyan beosztani.

A felhős megoldások megjelenése persze sok mindent megkönnyít, de ezen belül is belefuthatunk időrabló megoldásokba, ha nem vagyunk elég felkészültek.

Az okos táblázat épp ezt küszöböli ki: instant megoldások azokra az esetekre, ha sablondokumentumokat kell generálnunk. Amit eddig külön kellett kitöltögetnünk, az most egy gombnyomással megoldható.

Minden a maga helyén?
Minderre a back office és a pénzügy területén van a legkomolyabb igény, de visszajelzések alapján bárkinek megváltás, akinek van ügyfelek adatait gyűjtő mappája. Ha valaha is dolgozunk projekt alapon, akár az építő-, akár a szolgáltatóiparban, biztosan kívántuk már a pokolba a szerződéseket, az ajánlatokat és a mapparendszert, amibe mindezt bele kell illeszteni… Ahogy az iSolutions ügyféltalálkozóján is bemutattam, az okos táblázat éppen erre ad választ. Egy jó fél órás kattintgatás kikerülésével, egy mozdulattal nemcsak a forma dokumentumokat tölti ki, de a megfelelő mappákat is létrehozza, és mindent a megfelelő helyre ment.

Okos táblázat: ISO, és még annál is több
A legtöbb munkahelyen már van olyan minőségirányítási gyakorlat (ISO), ami útmutatást ad az adatok rendszerezéséhez.

Az okos táblázat még egy löketet ad ennek a könnyítésnek – bármikor a saját, sablon mappaszerkezetünkbe illeszkedő megoldást generálja, másodperceken belül.

Ha például van egy könyvtáram, ahol a beszkennelt számlákat tárolom, a rendszer akár magától is e-mailez azoknak, akiknek értesítést küldenénk erről (pl. könyvelő, üzleti partner), és megosztja a fájlt. Rendben, de mikortól éri ez meg nekem? – kérdezné a lelkes érdeklődő. A tapasztalat azt mutatja, hogy az a cég, amelyik már havi 1-2 új ügyféllel számol, vastagon jól járhat egy ilyen rendszerrel.

Okos, de nem okoskodik!
Persze mindez nem lenne akkora szenzáció, ha megállna a legalapvetőbb dokumentumoknál. Olyan, bonyolultabb összefüggéseket kezelő feladatokkal is megbirkózik, mint például az árajánlat, hiszen a legapróbb részletekig betáplálhatjuk a szükséges információkat.

Az előbb felsorolt példák természetesen tipikusabb esetek, amiket az iSolutions alapcsomagja minden ügyfél számára lefed.

De gyakran előfordul, hogy egy vállalkozás egyedi megoldásokat igényel: arányos felár ellenében természetesen ilyeneket is építünk. Az okos táblázatban az a jó, hogy nem okoskodik, csak megkímél minket egy csomó monoton munkától– és egy kávéval a kézben hagyhatjuk végre a technológiát dolgozni helyettünk.

Tetszett, amit olvastál? Kommentelj!

Rólunk

Van egy történet három ácsról, akik egy hajó belsejében dolgoznak. Megkérdezik mindegyiket, hogy mit csinál, és nagyon különbözően válaszolnak. Az első azt feleli, hogy kalapálja a fát egész nap. A második azt feleli, hogy hajót épít. A harmadik pedig úgy felel, hogy segíti felfedezni a világ még ismeretlen vidékeit. A tevékenységük azonos, de a motivációjuk, a hozzáállásuk, ahogyan a munkájukat végzik, egészen különböző.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Faceoobon!