Az IT Trabantjai – hogyan ne üljünk fel?
2018. október 30.
A bolygó kapitánya: cloud computing
2018. november 15.

Értéktelen (informatikai) értékajánlatok?

Értékes nyereményekért kattintson! – ez az a mondat, amire még legfelületesebb olvasó is felébred. Ugye? Az érték vonzó: bárhol vagyunk, folyamatosan ezt keressük. Ennek a nemes célnak azonban sokszor útját állja a szűkös költségvetés – vagy még inkább a tanácstalanság, amikor nem tudjuk, mi az, amire muszáj áldoznunk a siker érdekében. Hogy ennek ne a vállalkozásunk lássa kárát, ne tévesszük szem elől az informatikai cég értékajánlatát!

Sok van, mi csodálatos…

Ha IT szolgáltatót keresve tudni szeretnénk, hogy mit kapunk a pénzünkért, ne a gépparkban keressük a választ – inkább a szakemberekben.

Mindenképp érdeklődjünk, van-e legalább egy „kiszállós szaki”, aki helyben oldja meg a problémákat.

A telefonos kapcsolat sem mindig képes a csodákra. Egyre azért figyeljünk: ez a személy ne az ügyfélszolgálati pult mögül kerüljön ki…

Nem vehetjük komolyan az informatikai értékajánlatot szerverszakértő nélkül sem. Kell, hogy legyen egy figura, akinek nem kell törődnie a kommunikációval, cserébe nagyon mély ismeretanyaggal rendelkezik, és a kollégáival együtt tartja biztos kezekben virtuális munkahelyünket.

…de a szakértőnél nincs semmi csodálatosabb

Eddig azt gondoltuk, a rendszergazdáknak van egy rejtett, kulisszák mögötti világa, amiről nekünk nem kell tudnunk?

Ez nem színház! Rántsuk félre a függönyt, és kérdezzünk bele egyenesen a munka részleteibe.

Hogyan tartják karban a szervert, mi az update gyakorlatuk, hány ember van, aki csak a hálózattal foglalkozik? Az informatikai értékajánlat és a robotpilóta üzemmód nem szerencsés párosítás.  Kik ellenőrzik a mentést, és hogyan? Bármennyire okosak a mai rendszerek, szakértő nélkül nem érnek többet egy zacskó molylepkénél. Nem ördögtől való az automatikus beállítás, ám kinek a dolga észrevenni, ha meghibásodik?

Informatikai értékajánlat: olcsót vagy jót?

Ha mindezek megvannak, mondhatnánk, hogy a többi csak hab a tortán. Nos, hogy ez a „hab” mennyire fontos, azt mindenki tudja, aki megpróbált valaha is pusztán vízzel borotválkozni… Hogy vállalatunk élete is simán csússzon előre, olyan szerződést kell kapnunk, ami nem egy kaptafára íródott.

Egy jó IT szolgáltató modulárisan is képes szerződni: mi magunk válogathatunk össze egy csomagot.

Azokat a szolgáltatásokat pakolhatjuk bele, amikre valóban szükségünk van.

Az informatikai értékajánlatról rengeteget mond el az ár. Az olcsóság is lehet jó, ha ez azt jelenti, hogy elhagyjuk a fölösleges dolgokat, és nem a hanyag munkánk miatt vagyunk bárkinek megfizethetők. Az IT supportnak itthon gyakorlatilag nincs ára – illetve pontosan annyi van, ahány szolgáltató…

Fix keretek és prémium svindlik

Az általános tapasztalat nyersen: felhasználónként havonta 10 000 forint alatt egyszerűen nem jön ki egy IT szolgáltatás, felette viszont semmi többet nem tudnak nyújtani, mint egy A kategóriás átverést. Informatikai értékajánlat szempontjából jó helyen járunk, ha egy fix elképzeléssel érkezünk (pl. „havonta 300 ezret tudok rászánni”), és azt a választ kapjuk, hogy rendben, ebbe a keretbe mi beletesszük, ami feltétlenül szükséges.  Persze előfordulhat, hogy nem jön ki a matek, és magasabb árajánlatot kapunk, mint amire számítottunk. Ilyenkor vagy elfogadjuk, vagy nem, de mindenképpen jó jel ez az ajánlatot adó cégre nézve.

Mindez csak a plusz, természetesen első a szolgáltatás. De ha észben tartjuk ezeket a szempontokat, erős radart kapunk a kezünkbe, ami sípolva szűri ki a szakbarbárokat.

KAPCSOLAT