Okos cégvezetőknek okos munkahely
2018. január 15.
Felhők háborúja: G Suite kontra Office 365
2018. január 25.

Évértékelés – kicsit másképp 

2017 igen mozgalmas év volt. Informatikai szolgáltató céghez illően szolgáltattunk: problémát hárítottunk el, rendszereket építettünk fel, át- és újragondoltunk struktúrákat, szervezetet építettünk. Hűséges szerződött partnereinket megtartottuk. Sőt, nemcsak hogy stabilizáltuk ügyfélbázisunkat, hanem 30 új ügyféllel gyarapítottuk is azt. Növekedésünk az eredményen is látszik, hiszen az előzetes számítások alapján tavalyi bevételünk hozzávetőlegesen 30%-kal megnövekedett, ami első sorban a felhő iránti felfokozott érdeklődésnek köszönhető.

Az elmúlt évet igencsak meghatározta az a kontraszt-hatás, amit előző cikkemben már elmagyaráztam: lassan, de biztosan növekszik azoknak a vezetőknek a tábora, akik hiányolják a munkahelyükről a személyes eszközeikben jól működő, okos és kényelmes megoldásokat. Itt lép a képbe menetrend szerint egy informatikai cég.

Az ügyfél ilyenkor azt szeretné, hogy a lehető legprofibb, legkomplexebb rendszert kapná, ha már pénzt és energiát szán a bevezetésre. Ha már új műhely, akkor legyen minden csavarkulcs 24 karátos aranyból… de tényleg mindig ez a legjobb megoldás?

A jó informatikus egyszerre üzletember is

Teljesen érthető és jogos, hogy senki nem olyan informatikai üzemeltetőt szeretne, aki a cég után lohol, hanem inkább olyat, aki a kitapossa előttükaz utat a számítástechnikai megoldások erdejében. Azonban a siker messze nem csak ezen múlik. Filozófiánk és tapasztalatunk szerint a jó informatikus egyszerre üzletember is: a professzionális technológia csak eszköz, egy szelete annak a tortának, amit megrendeltek tőlünk.

Hogy működik a rendszer, az nálunk csak a minimum

Ha új autót készülünk venni, jóval több minden érdekel annál, mint hogy képese-e elvinni egyik helyről a másikra: ez nem plusz funkció, hanem a lényeg. Épp ilyen nálunk a folyamatosság, egy kötelező minimum. Sokan mégis azt gondolják, egy informatikai cégtől csak annyit várhatnak, hogy ami tegnap működött, az működjön holnap is.

Mi viszont felépítjük ezt az alapot, és haladunk is tovább a téglákkal: soha nem maradhat ki a tervből, hogy ügyfelünk a változással együtt több árbevételt, költségcsökkenést, hatékonyan dolgozni tudó munkatársakat, és persze folyamatosan jól működő eszközöket kapjon.

Mi nem bonyolítjuk az ügyeket!

Ez az év volt az, amikor még egyértelműbb lett számunkra: jó az út, amin haladunk. Egyetlen dolog van, amiből lejjebb adtunk: a saját „informatikusságunkból”. Hogy miért? Manapság bármerre fordulunk, bonyolultabbnál bonyolultabb megoldásokba ütközünk. Mi inkább egyszerűbbé szeretnénk tenni a dolgokat. Ezt két kulcsszóval tudnánk leginkább leírni: stratégia és arányosság.

Egyrészt fontos, hogy olyasmit csináljunk, amire az ügyfélnek van kerete, másrészt pedig olyat, amire valóban szüksége is van. Mi nem az a csapat vagyunk, akik felnagyítanak egy problémát, csak hogy minél bonyolultabb és költségesebb rendszert építhessenek. Ki merjük mondani, ha egy ügyfélnek a nagyobb keret ellenére inkább egy olcsóbb megoldás lenne a megfelelő, mert egyszerűen ez éri meg. Eleget hallunk ellenkező esetekről, ahol az ügyfél egy ponton joggal megunja a huzavonát és a végén ott marad egy bonyolult, cserébe félig működésképtelen rendszerrel.

Az informatika velünk nem költség, hanem termelőeszköz

Ami pedig az arányosságot illeti, az elégedett ügyfeleink nem azért elégedettek, mert értenek ahhoz, amit csinálunk. Olyan informatikusokra vágynak, akikkel nem kell fölösleges köröket futni, akik a cégük léptékét szem előtt tartva dolgoznak, és a legfontosabb: akikkel látják az eredményeket. Újévi fogadalmunk tehát mit sem változott: haladni tovább ebbe az irányba, üzletszerű szemléletű csapatként. Kívánunk hát minden eddigi és leendő ügyfelünknek gördülékeny, sikerekben gazdag, eredményes Új Évet!

KAPCSOLAT