Lakat a fájlokon: miért fontos a külső adatvédelem?
2018. július 5.
Google File Stream
GDPR: az informatikusok játszótere?
2018. július 18.

GDPR-nyelvleckék: mi lesz a céges kommunikációval?

Keserű gyógyszerek és unalmas olvasmányok. Miattuk tudjuk gyerekkorunk óta, hogy ami kötelező, az biztosan rossz. Van egy jó hírem: ez azért nem aranyszabály. A rettegett GDPR is lehet a jobb kezünk, ami a hatékonyságunkat, sőt – kapaszkodj meg! – a kényelmünket szolgálja. Mutatom, hogyan működik ez, ha kommunikációról van szó.

Halló, személyes adatokkal beszélek?

Mint egy jó sorozatrész elején, kezdjük egy kis összefoglalóval. Az alfa és omega, hogy megnézzük, hogyan dolgozunk. Az életben márpedig két dolog biztos: a nyári pulóverakció, és hogy a munkafolyamatainkban lesznek személyes adatok. Nehéz elképzelni? Elsőre lehet, de csak meg kell néznünk egy mindennapi mozzanatot. Hányszor emeljük fel a telefont? Máris tetten értük cégünkben a GDPR egyik legnagyobb felületét: a kommunikációt.

Népmese a GDPR-ról

Ha már mégiscsak mumus a GDPR, tekintsük sárkánynak. Ahhoz, hogy legyőzzük, be kell azonosítanunk a részeit: az akárhány fejét, farkát, stb…

Így van ez a céges kommunikációval is.

Ha az országos munkaközvetítőnkben 13 telephelyen minden nap ügyfelekkel telefonálunk, észre kell vennünk, hogy ügyfélszolgálatunk van. Nevezzük a nevén! Ezzel nemcsak az esetlegességet szüntetjük meg, de az adatkezelési szabályzatot is könnyebb lesz megírni.

Ne féljünk a (kommunikációs) kaptafától!

Egyszerű a képlet: fogalmazd meg a folyamatodat, gondolt át, és lehetőleg hívd annak, aminek a világ nagy része is hívja. A kkv-k GDPR-ral kapcsolatos félelme és egyben büszkesége az univerzális megállapítás:„de, hát az én cégem egyedi!”

Ez így van, de nem a folyamatokban: a legtöbb kisvállalkozást le lehet írni ugyanazon kommunikációs sablon alapján.

Ha vannak formuláink a körlevelekre, hibabejelentésre, számlakiadásra, és sablonleveleket is fogalmazunk, máris előnyben vagyunk.

Tanulhatunk Hollywoodtól!

Ennek kulcsa az adminisztráció. Látom, már emelkednek is a szemöldökök… Tényleg túl sokszor látunk túlkapásokat, de a GDPR segít megtalálni a hatékony középutat. Hiszen a kommunikáció drága és időigényes.

Ehhez képest a rendelet sorvezetőt ad a kezünkbe: mérhetünk, belenyúlhatunk, átláthatjuk a folyamatainkat.

Lesz egy katalógusunk, amellyel nemcsak a napi munka és a kollégák betanítása lesz könnyebb, de segítséget is gyorsabban kapunk, ha elküldjük egy szakembernek. Ne féljünk tehát a céges sorvezetőktől! A kkv-k kommunikációja akkor jó, ha egy hollywoodi filmre hasonlít: kiszámítható és sablonos.

 

KAPCSOLAT