Típushiba a cégeknél: miért nem működik az IT menedzsment?
2018. szeptember 18.
Dolgozzon helyettünk az okos táblázat!
2018. október 3.

Hús-vér technológia: informatikai ügyféltalálkozó iSolutions stílusban

1999. Ez az az év, amikor beléptem az informatikai rendszerüzemeltetés világába. Bár a szakmám első hallásra személytelennek hangzik, pont a közvetlen kommunikációt, a személyes problémamegoldást tartom a legnagyobb előnyének. De tizenkilenc év alatt sok minden változott, az iSolutions ügyfélköre pedig egyre nagyobb és nyitottabb lett – miért ne emeltük volna mindezt új szintre egy informatikai ügyféltalálkozóval?

A költözés túlélői

Ügyfelek egy kupacban, mi lehet ebben a pláne? Hiszen ahány cég, annyi rendszer és annyi sajátosság – az alapok mégis ugyanazok. Első informatikai ügyféltalálkozónkra partnereink közül mintegy 60 cég volt hivatalos, akiknek mindennapi működése jelentősebb mértékben épül a felhős informatikára. Ők a felhőbe költözés során mind hasonló problémákkal néztek szembe: minden egyes eszközüket máshogy kellett használni az addig megszokottnál. Ezen a személyes iSolutions tréningek hatékonyan segítenek átlendülni. Évek leforgása alatt viszont természetes, hogy cserélődik az állomány, egy új kollégának pedig minden vicc új…

Viharfelhők ellen használjon konzervet!

A tudást használni és átadni nem ugyanaz. A tapasztalat azt mutatja, hogy a csapatok bár szívesen segítenek az újoncoknak, a felhőre való felkészítésben, jó pár értékes munkaóra kiesést okoznak ezzel. A probléma áthidalására e-learning rendszert hoztunk létre.

Egyfajta jó értelemben vett konzervanyagot gyűjtöttünk össze, amely nemcsak a frissen érkezett munkatársaknak lesz hasznos.

Ahogy ebben az informatikai ügyféltalálkozón is egyetértettünk, az átállás után az ember az infók felében bizonytalan – ez pedig frusztrált hangulathoz és bonyolultabb megoldásokhoz vezet. Ha a felhasználói tudás fala erős Google ismerettel alapozott, átláthatóbb lesz – és mindenkinek könnyebb.

Informatikai ügyféltalálkozó: építettünk egy jót!

Megmondom őszintén, múlt csütörtökön az első reakcióm a megdöbbenés volt. A 60 meghívott személy közül csak néhányan voltak távol – és ők is igazoltan hiányoztak. Az, hogy ennyien fontosnak és relevánsnak tartották az informatikai ügyféltalálkozót, meglepetésként ért engem.

Jól tudom, egy ilyen program három órán keresztül piszkosul tömény és fárasztó tud lenni, de a résztvevők végig aktívak maradtak, remek kérdéseket kaptam.

Sokféle területről érkezett szakemberek, akiknél a felhő a közös pont – ez már önmagában elégnek bizonyult egy ígéretes társasághoz és az építő beszélgetésekhez.

Küldetés (majdnem) teljesítve!

Az informatika az a terület, ahol képtelenség unatkozni. Mindig van mit építeni: ilyenek például az okos táblázatok, amiknek egyre szélesebb körben veszik hasznát a magyar kkv-k. Akik már alkalmazzák, az informatikai ügyféltalálkozón örömmel mutatták be a saját történetüket. A fejlesztést viszont nemcsak mi, hanem a Google is komolyan veszi. Olyan gyakran jelentkeznek újításokkal, hogy úgy döntöttünk: ezeket kéthetente videó formájában foglaljuk össze.

Azzal, hogy kielégítjük ezt az igényt, küldetést teljesítünk – aki velünk van, képben van!

Szóval, mondhatnánk, hogy a„Küldetés teljesítve”, ám mindig lesz új mondanivalónk ügyfeleinknek, ezért ez az állítást én inkább így fogalmaznám meg: „a küldetés majdnem teljesítve”!

KAPCSOLAT