Mentsd magad! A tárolt e-mail tündöklése
2019. január 30.
Hozd be egy délelőtt alatt az elmúlt 10 év elmaradásait!
2019. február 9.

KKV-k és kondenzcsíkok

Ha filmet rendeznék, biztos, hogy Felhőatlasz lenne a címe. Nagy kár, hogy már foglalt – pedig (mert ki gondolta volna, az IT lenne a témám) a felhő üzleti előnyei is olyan szövevényes rendszerben kapcsolódnak egymáshoz, mint a 2012-es mozi történet szálai. Szerencsére nem kell a múlt és jövő titkait besűrítened a teljes munkaidő és az otthoni teendők közé: összegyűjtöttem a felhő üzleti előnyeit, hogy felismerd őket, mielőtt elhúznak a kkv-szektor feje fölött.

Közösségben a közönséged

Sosem hallottam még a felhő üzleti előnyeiről! Ez az a mondat, amit ma már senkinek nem hinnék el. Hogy miért? Lehet, hogy a cloud computing mezején még sokan úgy lépkednek, mint flamingó a jégen, de olyan ismerőse mindenkinek van, aki a Facebook-on hirdet. Márpedig a hozzá hasonló közösségi oldalak nem létezhetnének felhő nélkül.

Akár LinkedIn-en akár Instagram posztok formájában tárod a vállalkozásod a világ szeme elé, felhő felhasználó vagy.

De ez még nem minden: ha a közösségi média berúgja a marketing motorját és hozza az ügyfeleket (amire elég nagy esély van, nem véletlenül ilyen sikeresek), akkor az oda-vissza keringő hatalmas adatmennyiség túlterhelhet egy sima szervert… ezért jó, ha a saját céged mögött is felhő alapú tárhely áll.

, hogy helló!

Arról, hogy mennyivel hatékonyabbá teszi a céges kommunikációt és a közös munkát egy cloud computing rendszer, ódákat zenghetnénk. Ehelyett most egy újdonságot említenék.

Ütős és egyedi marketingeszköz a chatbot: a segítségével a leendő ügyfelek nemcsak jobban megismerhetik a vállalatod, de kevésbé bonyolult ügyekben segítséget is kaphatnak –

egy ilyen ügyes kis robot tehát az ügyfélszolgálat gyorsított előőrseként is működhet. A sebesség pedig az egyik legfontosabb a felhő üzleti előnyei közül. Ha ez még távoli jövőnek tűnik, akkor sem kell aggódnunk: az olyan szolgáltatások, mint a Google Assistant, a saját munkánkat is megkönnyíthetik.

Csak finoman a felhő üzleti előnyeivel!

Aki nemcsak kéthavonta jár a konyhában, tudja, hogy minden fűszernek külön tároló jár. Egyszerű logika: nem kóstolnám meg azt a pörköltet, ami a kakaópor-só-bazsalikom keverékkel készült… Ugyanebbe futhatunk bele, ha nem használunk CRM rendszert.

A cégeddel kapcsolatba lépő ügyfelek, vevőjelöltek ugyanis szintén különféle bánásmódot igényelnek aszerint, hogy üzletileg milyen a kapcsolatotok státusza.

A szegmentálás tehát kikerülhetetlen, ráadásul a felhő üzleti előnyei közül a legnagyobbat hordozza: a tervezhetőséget. CRM-mel azt is sokkal könnyebb előre megtervezni, ki mikor, hogyan dolgozik, mik a várható kiadások és bevételek… Épp ez a kényelem és kiszámíthatóság az, ami miatt egyre többen választják a cloud computing szolgáltatások at.

Applikált siker

Saját alkalmazás az ügyfelek számára? 2019-ben már nem olyan elrugaszkodott ötlet, és egyre több cég sikerrel működteti. Ha valaha is felmerült már egy vállalatnál a fejlesztés lehetősége, sokszor a pénz, idő és tárhely mesterhármasát nem tartják még elég erősnek, hogy belevágjanak. Pedig a felhő segítségével ez is gyerekjáték: nemcsak a megfelelő hátteret biztosítja, de léteznek sablonok is, amelyekkel felépíthetjük az appot, amit megálmodtunk. Semmi nem jön össze és minden bedől – akár szó szerint is? A felhő üzleti előnyei közül méltán a legnépszerűbb a biztonság, az információk visszahívhatósága. Úszni egészséges – de nem az adatainknak!

KAPCSOLAT