iSOLUTIONS Informatikai Kft.

Imádjuk, amit csinálunk!


 

Van egy történet három ácsról, akik egy hajó belsejében dolgoznak. Megkérdezik mindegyiket, hogy mit csinál, és nagyon különbözően válaszolnak. Az első azt feleli, hogy kalapálja a fát egész nap. A második azt feleli, hogy hajót épít. A harmadik pedig úgy felel, hogy segíti felfedezni a világ még ismeretlen vidékeit. A tevékenységük azonos, de a motivációjuk, a hozzáállásuk, ahogyan a munkájukat végzik, egészen különböző.

Olvasson bele kollégáink válaszaiba, és döntse el Ön, hogy melyik kategóriába tartoznak.
 

 
CSENGERI ATTILA - rendszermérnök
CSÉKEI TAMÁS - gondolatébresztő

Tamás története

Tamás, 19 évesen, érettségi előtt már műszaki boltban dolgozott. 10 perc alatt vette fel a tulajdonos pszichológus felesége, annyira elbűvölte.

10 éves alapozás következett, mely során többször lett az év értékesítője a hazai legnagyobb műszaki áruházláncban, majd az általa vezetett boltok többször lettek az év boltjai.

Ezután saját bolthálózat felépítésébe fogott. Sikerének zálogának azt tartja, hogy sosem azokat a termékeket adták el melyeket kézenfekvő lett volna, ami raktáron volt, vagy a legnagyobb haszon volt rajta. Mindig segítettek a vásárlónak átgondolni a megoldandó problémát, vagy a lehetséges elvárásait, majd erre ajánlottak terméket. Ezért sikerült egy nagyon lojális ügyfélkört felépíteniük, akik rengeteg ajánlót hoztak az üzletbe.

A műszaki szakmában eltöltött évek után valami új kihívást keresett. Újranyitott egy 110 éves műemlék kávézót, ahol beleszeretett az inspiráló szolgáltatásokba. Rengeteg eseményt szervezett, új szemléletet vitt a kávézókultúrába. Céljuk nem az volt, hogy drágán kávét adjanak el, hanem élményt és értéket közvetíteni.

Életének következő állomásában egy szívességként indult feladatot vitt tovább. Vállalkozások számára nyújtott szolgáltatás országos értékesítését kellett megszerveznie.

Itt szembesült azzal, hogy mekkora ellenállás alakult ki a cégvezetők részéről az értékesítők irányába. A sok manipulatív, nyomulós értékesítő olyan pajzsot alakított ki az emberekben, hogy már a számukra ténylegesen előnyös, kedvező lehetőségek felmérését, átgondolását is eleve kizárják.

Olyan helyet keresett, ahol megvalósíthatja, és továbbfejlesztheti a kapcsolatteremtés olyan etikus, ügyfél érdekeit előtérbe helyező módszerét, mely a műszaki boltokat is sikerre vitte.

Tamás az iSolutionsnél

Tamásnak az iSoluitonsnél az a feladata, hogy elindítsa a párbeszédet azokkal a cégvezetőkkel, akik nyitottak annak végiggondolására, hogy milyen lehetőségeket rejthet cégük számára a technológia.

Megismerve az IT területét, mint az informatikától távol álló, azt tapasztalta, hogy majdnem minden szolgáltató gondolkodása egysíkú. Van egy termékük amire rá akarják beszélni a cégvezetőt, függetlenül attól, hogy az nyújt-e számára értéket vagy sem.

Tamás feladata a kérdezés, a lehetőségek feltárása, a gondolatébresztés. A felkeresett partnerek számára szeretné átláthatóvá tenni, hogy mivel képesek a versenytársakat megelőzni, és hatékonyabbá tenni a vállalkozásukat.

Ő felel azért, hogy a közös felfedezőúton a cégvezető végigmenjen, társuk tud lenni ezen az úton. Segíteni, megérteni a helyzetüket, a problémáik forrását, illetve feltárni az értékteremtés lehetőségét. Sikerélménye a cégvezető számára AHA élményt nyújtani.

Tamás szerint a cégvezetők felnőtt emberek és nem kell fogni a kezüket. Ha a felfedezőúton látnak értékteremtésre lehetőséget, és nyitottak, akkor a megoldás, és az együttműködés felé el lehet indulni. De ez mindig a cégvezető szuverén döntése, nem értékesítési technika, és manipuláció eredménye.

Az emberekkel való kommunikációt szereti, a párbeszédet. Éppen ezért imád egy kávé mellett is kötetlenül beszélgetni, szereti a kötöttebb, cégvezetői interjúkat is, és az analitikus gondolkodásúakkal kielemezni informatikai diagnózisokat. A forma mindegy a cél a közös felfedezés.

Tudja jól, hogy a sikert nem az azonnali partnerség, üzletkötés okozza, hanem a gondolatok tisztázása, a segítség, és a bizalom kiépítése. Ezért nem feladata lezárni üzleteket, kizárólag gondolatokat ébreszteni.

Tamás otthon

Tanulási vágya óriási, ezért nagyon sokat olvas. Emellett szeret elmélkedni, ennek fő lehetőségét a pilisi erdőjárások adják.

Mivel a kereskedelem a vérében van, a vatera lelkes felhasználója.

Imádja az embereket felvidítani, és a lehetőségek tárházát felfedni fiának, a folytonos tanítás segítségével.

FŰZ ANDRÁS - integrációs munkatárs

Fűz András (Dzsedáj), integrációs munkatárs vagyok. Hálózati rendszermérnöki feladatokat látok el. Azaz a routerek, switchek és wifi hálózatok üzemeltetésén túl a feladatom az ügyfeleink informatikai rendszereinek teljes körű dokumentálása, továbbá a dokumentációt olyan formába rendezése, hogy a helpdeskes kollégák minél hatékonyabban tudjanak belőle dolgozni.

Bár ahogy most elnézem, a fenti mondataim tele vannak IT szakkifejezésekkel, amelyek leginkább csak egy hasonló beállítottságúban szabadítanak fel boldogsághormonokat, nem mindig voltam ennyire lelkes számítógépes. Gyerekként egyáltalán nem vonzott a computerek világa, bonyolult és felesleges dolognak tartottam. Első számítógépemet is csak érettségi után vásároltam, mert a tanulmányaimhoz szükségem volt rá. A motoromat adtam el azért, hogy megvásárolhassam.

Persze, hamar kiderült, hogy jól döntöttem, mert jócskán megkönnyítette a főiskolás éveimet.

Ma már nyilván másképp tekintek a számítógépre és az informatikára. Úgy gondolom, nem feltétlen bonyolult dolog az IT, csak pontosan kell meghatározni a célt és ehhez meg kell találni a leghatékonyabb megoldást. Lényegében erre való a diagnosztikai szoftver is. Így hát, ha magamat egy IT rendszer részeként kellene meghatároznom, hát azt hiszem, ezt mondanám.

HERCZEG EDINA - szolgáltatás koordinátor

Herceg Edina szolgáltatás koordinátor vagyok. Ha foglalkozásomat egy számítógép „részeként” szeretném meghatározni, azt mondanám: én vagyok a billentyűzet, ami bár önmagában nem irányít, de nélküle szinte lehetetlen dolgozni.

Feladatom, hogy támogató háttérmunkát végezzek, amibe a különféle nyilvántartások naprakész vezetése éppúgy beletartozik, mint a support-os vagy a help desk-es kollégákkal való együttműködés, de az is rajtam múlik, hogy a reggeli kávéhoz van e friss tej a hűtőben.

A számítógép ma már nemcsak a munkám, de az életem része is. Köszönet érte a bátyámnak, aki tinédzserként a kezdetleges computer játékok révén megmutatta ezt nekem.

Azt kérdezitek, hogy szerintem mit jelent az informatika? Azt a pluszt, amivel egy adott cég működéséhez, sikerességéhez, fejlődéséhez, versenyképességének növeléséhez jelentősen hozzájárulnak a különféle komplex informatikai eszközök, integrált rendszerek. Használatukkal jelentős költségmegtakarítás érhető el.

Átláthatóbbá teszik egy cég működését, az egyes területek helyzetét naprakészen megmutatják, pl. egy cég pénzügyi helyzetének alakulását. És itt, az iSolutionnél ezen dolgozunk.

GAJDOS JÓZSEF - rendszergazda

Gajdos József (Mazsó) rendszergazda vagyok, az informatikai probléma elhárítás a szakterületem.

Első gépem egy Pentium1-es gép volt, amit 10 éves koromban karácsonyra kaptam szüleimtől. Ezzel nagyjából el is dőlt, hogy mi leszek. Pályaorintációmra tett hatását jól bizonyítja, hogy szeretek magamra úgy tekinteni a cégen belül, mint egy processzorra, vagyis a számítógépnek azon eleme, amelynek feladata az utasítások értelmezését és végrehajtását vezérli

.

Az informatika is ugyanezt teszi, csak nagyságrendekkel nagyobb mennyiségű adatot képes egyszerű és átlátható formában kezelni.

JUHÁSZ VIKTOR - ügyvezető

Viktor története

Vállalkozói léte nagyon, már 13 éves korában kezdődött. Rájött, hogy pénzt lehet kérni a felnőttektől azért, hogy a számítógéppel kapcsolatos problémáikat megoldja.

Akkoriban valaki vagy értett a számítógépekhez, vagy nem. Középút nem volt, mint manapság. Próbálta megérteni az elvárásokat, mit akar elérni az ügyfél, és csak azt próbálta kiszűrni a beszélgetésből. Ezt nagyon jól tudta menedzselni, mert általában boldogok lettek ezek az emberek. Ezért itt alakult ki az a nagyon célszerű gondolkodásmódja, amely a mai napig meghatározza.

Más területeken is már fiatal korában nagyon meglepő eredményeket ért el. Gimnáziumi nyarakon nyárimunkaként a Vörösmarty téri újságos standot vezette, és sokkal több haszonnal és eredménnyel, mint az ott dolgozó állandó hírlapárus. Hamar rájött, hogy hogyan kell azt kiválóan csinálni, megfigyelte szisztematikusan, hogy hogyan megy az üzlet, a szereplőktől tanácsot kérve, sok dolgot mégis másképp csinálva.

Arra is rájött, hogy nagyon sok hobbista volt a számítástechnikában. Ők korlátlan időt és kapacitást tudtak egy adott témának szentelni. Ő, mivel ebből élt profinak számított, és a lehető legjobban kellett egyensúlyoznia a minőség és a költségek között, mert az ügyfeleinek jó ár-érték arányt akart biztosítani. Ezért sosem halt bele a szépségbe, hanem az értékmérő az volt, hogy a célt sikerült-e elérni.

19 évesen elköltözött otthonról, és informatikából élt (habár akkor még nem így hívták), azaz üzleti lehetőségeket talált, és valósított meg, a hatékony, célszerű, néha nagyon egyenes gondolkodásmódjával.

Szoftverfejlesztéssel indult, mert nem voltak szoftverek akkoriban. Itt szembesült nagyon a felelőssége kérdésével, mert érezte, hogy bár az ügyfél meg volt elégedve, mégsem adta a maximumot. Sokkal többet is ki lehetett volna hozni az ügyből, és ezért lelkiismeretfurdalása volt.

Ezt az is erősítette, hogy az akkoriban kialakuló informatikai iparág teljesíthetetlen ígéretekkel, gyatra megvalósítással, hozzá nem értő végrehajtókkal árasztotta el a piacot. Mivel 2000 környékére már folyamatos ügyfélkör alakult ki körülötte folyamatosan szembesült az informatikai iparág bénázásával, az elégedetlen ügyfelekkel. Látta ahogy a marketingszövegeken keresztül eladták az ügyfélnek az álmot, de semmi alapja nem volt annak, hogy sikeresen adjanak értéket az ügyfélnek.

Az alakult ki benne, hogy az átlátható, precízen vezérelt rendszerek azért jók, mert hatékonyak. Olyan végrehajtás, ami valóban kontrollálható működésen keresztül megy jóval sikeresebb tud lenni. A kis és középvállalati létben lévő informatikai szereplők “csak” ezt nem tudják megvalósítani.

Sosem gondolkodott középszerű dologban, hanem valami különlegeset szeretne alkotni. Állítása szerint a magas szakmai tudás az üzleti célszerűség szintézise az, ami megkülönbözteti azokat a cégeket akiknél termel az informatika és akiknél örökösen csak költség marad.

Ennek a területnek a fejlesztését tűzte ki hivatásul.

Viktor az iSolutionsnél

Viktornak az iSolutionsnél az a feladata, hogy a mindennapokban megvalósulhasson a cég küldetése, azaz versenyképessé tenni a hazai kis és középvállalkozásokat az informatika segítségével.

Ennek érdekében fejleszti, építi a céget. Szervezi a belső munkafolyamatokat, kitűzi a célokat, és intézményesíti a tevékenységeket, hogy az ügyfelek számára a tevékenység maximális folyamatossággal és állandó minőséggel legyen képes megvalósulni.

Mivel szereti az ütőéren tartani a kezét, ezért az ügyfeleknél a komoly stratégiai kérdésekbe belefolyik. Azzal ad értéket nekik, hogy a magas szakmai tudása egy jó üzleti gondolkodással párosul. Ennek szintézise viszonylag ritka, pláne célszerű gondolkodásával párosítva. A bonyolult problémákat képes nagyon jól leegyszerüsíteni, és magas absztrakciós szinteken gondolkodni.

Még jelenleg is jellemző, hogy amire az ügyfélnek szüksége van és amit az informatikai szolgáltatók adnak, nagyon messze van egymástól. Ő az aki belefeszíti az informatikusokat abba, hogy azt csinálják, ami azt hozza létre, amit az ügyfél akart.

Kedvelt elfoglaltsága az új ügyfelekkel való törődés, a koncepció, és a jövőkép átadása számukra.

Nagyon büszke az elért eredményekre és a fejlődésre, mert sikerült egy egyáltalán nem hagyományos informatikai céget létrehozni. Olyan szolgáltatást csinálni, amiben nincs mellébeszélés, és értékes, a lényeget ragadja meg, nem egyszerű.

Viktor otthon

Nem mondhatni, hogy nem hobbija a munkája. Emellett összesen a makettezés kapcsolja ki.

Jelenlegi legfőbb törekvése a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése, amit a tudatos cégépítés lassan kezd lehetővé tenni.

KURCSIK VIKTOR - rendszeradminisztrátor

Kurcsik Viktor (Qrcsik) vagyok, rendszeradminisztrátor. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Ügyfelek hívásait, emailjeit kezelem, kommunikálok velük, első körben oltom a tüzet, vagyis igyekszem a felmerülő problémákra megoldást találni és közben koordinálni munkatársaim munkáját.

Az informatikai érdeklődésem első kézzel fogható jele kb. 10 éves koromra tehető, amikor megjelent családunkban egy 286-os PC, és mi elmerültünk a DOS rejtelmeiben.

Ha valami hasonlatot kellene arra keresni, milyen hardvernek felelek meg én a cégben, a processzort említeném a feladatának összetettsége miatt. Azt az elemet, aminek feladata az infók feldolgozása és delegálása, megfelelő jelekké alakítása. Munkám során lényegében én is ugyanezt teszem. Meghallgatom az ügyfél problémáját, értelmezem, igyekszem megoldani, ha pedig a gond összetettebb annál, mint amit első körben kezelni tudok, delegálom, végig kísérem a megoldásig.

ŐSZ GERGELY - rendszergazda

Ősz Gergely (Geri), rendszergazda vagyok, a frontvonalról. Ez annyit takar, hogy az új ügyfeleknél én találkozom először a problémával és igyekszem előkészíteni a terepet az utánam jövő help desk-es kollégáknak.

A számítógéppel való találkozásom nagyjából olyan volt, mint az összes korombélinek. Y generációsként belenőttem abba, hogy otthon volt számítógép, amit rendre elrontottam. Ilyenkor apukámat hívtam segítségül, aki századszorra is helyrepofozta a programokat vagy újratelepítette a játékot. Persze, én közben mindvégig ott voltam és lestem, mit varázsol. Addig néztem, míg egy idő után már magam is meg tudtam javítani azt, aminek elrontásához elég sok közöm volt…

Autodidakta módon tanultam, ehhez kiváló táptalajt biztosított később az a kis számítástechnikai vállalkozás, ahol a pályámat kezdtem. Az itt eltöltött tíz év alatt számos problématípussal találkoztam és jól esik leírni, hogy ezeket szinte 100%-os hatékonysággal meg tudtam oldani. Egy ideig ez izgalmas volt, de később túlságosan rutinszerűvé vált a munka, így új kihívásokat keresve találtam rá az iSolutionsre.

A számítástechnika csapatmunka. Magamra is leginkább úgy szeretek tekinteni, mint egy aprócska, de központi fogaskerékre. Szeretek a rendszer része lenni, rálátni az egész működésére, és ha kell, segíteni a kollégáknak.

… és hogy mit gondolok az informatikáról? Szerintem a jól működő IT ma versenyelőnyt jelent. Ma már az informatika alapfeltétele a cég működésének. A cél, hogy a vállalkozás és az IT egészséges szimbiózisban létezzenek egymás mellett: átlátható ugyanakkor ügyfél kompatibilis rendszerrel. Ha egy cégnél rend van IT terén, akkor jóval hatékonyabban tudnak teljesíteni bármilyen területről legyen szó, így tudnak kiemelkedni a versenytársak közül.

PAPP ATTILA - ügyvezető
SÜTŐ FERENC - helpdesk

Sütő Ferenc (Süti) helpdesk kapcsolattartó vagyok. Ez azt jelenti, hogy olyan magasabb szintű informatikai megoldásokkal foglalkozom, olyanokkal, amelyeket első körben pár perc alatt nem lehet megoldani, vagy amelyekhez esetleg több utána járás szükséges.

A számítógéppel való „megfertőződésem” középiskolás éveimre tehető, ami akkoriban a számítógépek építését és javítását jelentette.

Ma már jóval emeltebb szinten foglalkozom a számítógépekkel, a számítástechnikával. Úgy gondolom, az IT - akár az életünket, akár egy vállalkozást tekintve- egy olyan végtelenül hasznos segédeszköz, amely megkönnyíti minden napi tevékenységünket és egyszerűbbé, átláthatóbbá teszi a munkafolyamatokat. Ebben olyan erősen hiszek, hogy igyekszem ezt munkám által is megmutatni ügyfeleinknek.

Talán ezért érzem magam - amikor azt kérdezik tőlem, hogy ha az iSolutionst egy számítógépnek képzeljük el, akkor vajon melyik alkatrész, eszköz lehetek én – a hangszórónak.

TORBÁGYI GÁBOR - rendszergazda

Gábor története

Mindig is szerette a számítástechnikát. Iskolákban is ezt tanulta, de valahogy ott sosem azt oktatták ami érdekelte volna. Programozni nem szeretett, a hálózati ismeretek sem nagyon vonzották, pedig valamiért mégis vonzotta a téma. Hozták a gépeket az ismerősök mindig otthon, hogy csinálja meg.

Rövid kitérőként egy McDonald's üzletvezetője lett, ahol 20 embert kellett irányítania. A teljes raktárért és a beszerzésekért felelt. A munka nem volt rossz, de egy idő múlva már nem jelentett kihívást.

Aztán 98 körül kezdett el rendszergazdaként dolgozni. Általános fejlesztések, üzemeltetés, felhasználói segítség. Maga is meglepődött, hogy bár magánéletben nem egy ismerkedős típus, a munka során nagyon jó viszonyt alakított ki majdnem mindenkivel. Megértette a problémáikat, jól esett segíteni a felhasználóknak. Sőt ő is igényelte, hogy a helyszínen élőben is lássa a cégeket, embereket, megértse mivel foglalkoznak, mik a kihívásaik.

Ekkortájt esett le neki, hogy ő nem a számítástechnika, informatika bizniszben van, hanem az emberekkel való foglalkozás, törődés bizniszében.

Gábor az iSolutionsnél

Gábor feladata az iSolutionsnél, hogy az ügyfelek érzékelt problémáit, hibákat bejelentéseket kezelje, és a lehető leghamarabb orvosolja. Ő az, aki azért felel, hogy a reaktív módon beérkező problémákat a kollégák megértsék, és a lehető legjobb megoldást tudják választani a hiba elhárítása során.

Amit az ügyfél lát az a jéghegy csúcsa csupán. A rendszermérnök a háttérben dolgozik, a proaktív support a láthatatlanul végzi a karbantartásokat. Az ő feladatuk, hogy a hibák minimálisak legyenek. Viszont ők adják a felhasználóknak a felületet, kirakatot, amin keresztül hozzá tudnak férni a háttérhez. Ezt próbálják minél felhasználóbarátabbá, gördülékenyebbé tenni. Például egy új rendszer, vagy átállás esetén ők kezelik a felhasználókat.

Ez a munka nem egy telefonos ügyfélszolgáltatot jelent. A személyesség, a helyi rendszerek, emberek, munkák ismerete nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hidat tudjanak képezni a felhasználók és a technológia között.

Az ő munkája teszi a cég eredeti küldetését napi szinten megvalósíthatóvá. A cég versenyképessége azon is múlik, hogy a felhasználók mit tudnak kihozni a rendszerekből. Hiába a stratégia, magas szintű gondolatok, ha a dolgok elvéreznek a mindennapokban, a felhasználói oldalon.

Ezért szereti megismerni a cégeket, embereket, látni a mindennapi munkájukat, kihívásaikat. Szeret elbeszélgetni az emberekkel, ezzel lehetővé tenni, hogy egy idő után már a gondolataikból olvasson egyes helyzetekben.

A keretrendszer működtetése számára azért fontos, mert minden fontos dolog központilag dokumentálva van automatikusan, eljárások vannak, folyamatok, mindenki tudja mi a feladata. Ez magas szintű munkát és rendet tesz lehetővé, tehát ha szabira megy akkor is tudja, hogy a dolgokat meg tudja más is oldani, nem fognak kétszer ugyanabba a problémába esni.

Ez az a rész amit mindig is szeretett a McDonald's-nél, a jól szervezett, hatékony munkát.

Gábor otthon

Sokat olvas, mindenevő regényektől a szakirodalomig. A lakáson kívül bringázással, a lakáson belül pedig puzzle kirakással piheni ki a munkával járó stresszt.

 

 

Együttműködésben a ReframeYourClients csapatával: http://www.reframeyourclients.com/reframeyourclients-team

Abban hiszünk, hogy a technológiának előre kell vinni a céget, és versenyképesebbé tenni. Az informatikai rendszernek egyértelműen hozzá kell járulnia jövedelemtermelő képességének növeléséhez úgy, hogy csapatát produktívabbá, hatékonyabbá, felszabadultabbá és inspiráltabbá teszi.

Erős elismertséget vívtunk ki mint a hazai kis- és középvállalati szegmens informatikai menedzsment innovátora. Célunk, hogy minél több hazai cégnek bizonyítsuk be, hogy az informatika valós versenyelőnyt képes adni számára, nem kell hozzá értenie a cégvezetőnek, és lehet probléma nélkül is működtetni a területet.

Cégünk és elődünk 1998 óta szolgálja ki és kompromisszummentes szolgáltatásainkkal teszi folyamatosan versenyképessé a hazai kis- és közepes vállalkozásokat.

Sokan mondták már, hogy nem egy hagyományos informatikai cég vagyunk. Ez így van, és nem is akarunk beállni a sorba. Van egy sajátos, strukturált, tudatos gondolkodásmódunk és egy következetes megvalósításra való igényünk. Ez sikereink záloga.

 
KAPCSOLAT