Fejlődnek ügyfeleink, fejlődik a technológia. Konkurensek előtt kell járnunk, ezért amikor csak tudjuk, fejlesztjük szaktudásunkat.
Megállunk, átgondoljuk, ha kell, változtatunk. Gyakran van visszacsatolás, megnézzük másik nézőpontból is az adott szituációt.
Céges szinten a hatékonyságra törekszünk. Tapasztalatainkat megosztjuk ügyfeleinkkel is, ezzel segítve őket.
Az igazat mondjuk, nem söpörjük a megoldandó helyzeteket a szőnyeg alá. A problémákat gyorsan orvosoljuk.
Ügyfeleink projektjét a sajátunként kezelünk, így nagyon fontos, hogy megértsük, pontosan mit szeretnének kérni és elérni.
Fontos számunkra, hogy betartsuk ígéreteinket. A megoldandó helyzetek esetén részletesen tájékoztatjuk ügyfeleinket és gyorsan intézkedünk.
A gombra kattintás után átirányítunk a Calendly oldalára,
ahol lefoglalhatod INGYENES konzultációd időpontját Csékei Tamás kollégánkkal.
© 2021 iSolutions Informatikai Kft.
Adatvédelmi tájékoztató
Senior rendszergazda
Az iSolutions egyik legújabb tagja vagyok, rendszergazdaként dolgozom. Debrecenből származom, előző munkahelyemen is egy számítástechnikai cégnél álltam alkalmazásban.
Bár értek a kódoláshoz is, sokkal jobban érdekel az, hogyan tudom az ügyfelek problémáit megoldani. Úgy hiszem, könnyen tudok az emberekkel kapcsolatot teremteni, ez jelentősen megkönnyíti a munkám. Tapasztalatom szerint a gyakori találkozásoknak köszönhetően idővel kialakul egy szinte baráti viszony, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy szót értsünk egymással.
Egyelőre még akklimatizálódom az új munkakörnyezetben, azaz többnyire az iSolutions főhadiszállásán látom el feladataimat, de hamarosan már külső helyszíneken, ügyfeleinknél dolgozom a hibaelhárításon. Ehhez már építgetem a kapcsolataimat. Ezt leszámítva teljesen átlagos srác vagyok. Bár szeretem, amit csinálok, egyelőre még nincs olyan feladatom, amit munkaidőben ne tudnék megoldani. Szóval, egyelőre nem viszem haza a munkám, a szabadidőm teljes mértékben az enyém. Ez pedig azt jelenti, hogy ilyenkor találkozom a 10-15 fős baráti körömmel és elmegyünk egy jó kis Loki meccset megnézni. Nem vagyunk futballhuligánok, mi a focit a fociért szeretjük.
Több éve erősítem az iSolutions szerveres csapatát, kezdetekben mint rendszermérnök, de pár éve mint a szerveres csapat vezetője vagyok jelen.
Mindig is érdekelt az informatika, azon belül pedig elsősorban a Microsoft technológiák. Ehhez később sok minden más is társult, de a Microsoft iránti érdeklődésem máig töretlen.
Vezetőként és szakemberként is igyekszem a maximumot teljesíteni. Kiemelten fontos számomra az ügyfél elégedettség, a munkámat mindig ezt figyelembe véve végzem. A mentések, meglévő rendszerek üzemeltetése mellett igen nagy szerepe van a munkámban a projekteknek. Projektek esetén ügyfeleink a tervezéstől az átadásig találkozhatnak velem, ugyanis a szerveres projekteket végig figyelemmel kísérem.
Célom, hogy az ügyfeleknek megkönnyítsem az informatikával való kapcsolatot. Sokszor a szakmai rész ijesztő tud lenni egy informatikában kevésbé jártas ember számára, ezért törekszem arra, hogy az IT nyelvet olyan formába öltsem, hogy azt a lehető legkönnyebb legyen megérteni.
A jövőben sem tervezek mást, mint hogy az ügyféllel közösen megtaláljuk a legideálisabb megoldásokat, majd azt olyan módon alakítsuk ki, hogy az hosszú évekig kiszolgálja a teljes céget.
Hálózati szakértő
Szeptemberben lesz két éve, hogy az iSolutions-nél dolgozom. Szerencsésnek mondhatom magam, mivel már több mint 10 éve az a munkám, amivel igazán szeretek foglalkozni.
Egy kicsi számítástechnikai szaküzletben kezdtem pályafutásomat Budapesten, ahol először számítógépek hardveres és szoftveres javításával foglalkoztam. Ezután kisebb cégeknél láttam el rendszergazdai feladatokat.
Ezt követően 4 évet Debrecenben laktam, ahol szintén hasonló munkakörben dolgoztam. Itt dolgoztam multinacionális IT cégnél is helpdeskesként, ahol sok nagyvállalati munkafolyamatot tanulhattam, amik számomra nagyon hasznosak voltak.
Az iSolutions-nél helpdesken kezdtem, ahol nagyon rövid időn belül a csapat teljes értékű tagjának éreztem magam. Közben a cég örömmel támogatott egy tanfolyam elvégzésében, ennek köszönhetően sikerült pozíciót váltanom, így most a hálózati csapatot erősítem.
Fontos számomra, hogy a fejlődés folyamatos legyen és soha ne álljon meg (ahogy egy régi barátom mondja: ami stagnál, az romlik), és ennek érdekében próbálok mindent tenni. Szeretek egyedül és csapatban is dolgozni és a munkámat mindig teljes odafigyeléssel végzem. Saját tapasztalataimat szívesen adom át és kollégáimtól is szívesen várom. Ezen felül fontosak számomra az egészséges baráti kapcsolatok a munkahelyen is. Úgy érzem, hogy az iSolutions-nél ezt mind megtaláltam.
Szabadidőmet legszívesebben túrázással és fotózással töltöm, ugyanakkor a belvárosi élet sem idegen és bármikor vevő vagyok egy “túrára” ott is barátokkal.
Fejlesztő
A középiskola óta – pár év kihagyástól eltekintve – számítástechnikában dolgozom. Azon belül nagyon sok területen. Úgy szoktam mondani, hogy a kábelhúzástól a programozásig nagyon sok mindennel foglalkoztam.
2020 óta dolgozom az iSolutions Kft.-nél. Először a cég fő profilja melletti „mellékszálon” kaptam lehetőséget, mint programfejlesztő. Rengeteget tanultam, nagyon élveztem a munkát, majd némileg átalakult a munkaköröm.
Jelenleg három ügyfelünknél dolgozom különböző területeken, ahol kamatoztathatom az eddig szerzett tapasztalataimat, és minden nap tanulok, fejlődöm szakmailag.
Az iSolutions Kft.-nél a szakmai múltam és az itt végzett munkám alapján ítélnek meg, elismernek és építenek a tudásomra.
Munkaidő után, hétvégén időnként a barátaimmal túrázok, sátorozok. Szeretek a természetben kikapcsolódni.
Lányom alkalmazott informatikusként diplomázott. Szeretném hinni, hogy szerepem van a pályaválasztásában, hogy átadtam egy kicsit az informatika iránti szeretetemet. Hisz munkaidőn kívül is sok időt töltök a számítógépekkel, szerelek, szerelem,…
Tamás, 19 évesen, érettségi előtt már műszaki boltban dolgozott. 10 perc alatt vette fel a tulajdonos pszichológus felesége, annyira elbűvölte.
10 éves alapozás következett, mely során többször lett az év értékesítője a hazai legnagyobb műszaki áruházláncban, majd az általa vezetett boltok többször lettek az év boltjai.
Ezután saját bolthálózat felépítésébe fogott. Sikerének zálogának azt tartja, hogy sosem azokat a termékeket adták el melyeket kézenfekvő lett volna, ami raktáron volt, vagy a legnagyobb haszon volt rajta. Mindig segítettek a vásárlónak átgondolni a megoldandó problémát, vagy a lehetséges elvárásait, majd erre ajánlottak terméket. Ezért sikerült egy nagyon lojális ügyfélkört felépíteniük, akik rengeteg ajánlót hoztak az üzletbe.
A műszaki szakmában eltöltött évek után valami új kihívást keresett. Újranyitott egy 110 éves műemlék kávézót, ahol beleszeretett az inspiráló szolgáltatásokba. Rengeteg eseményt szervezett, új szemléletet vitt a kávézókultúrába. Céljuk nem az volt, hogy drágán kávét adjanak el, hanem élményt és értéket közvetíteni.
Életének következő állomásában egy szívességként indult feladatot vitt tovább. Vállalkozások számára nyújtott szolgáltatás országos értékesítését kellett megszerveznie.
Itt szembesült azzal, hogy mekkora ellenállás alakult ki a cégvezetők részéről az értékesítők irányába. A sok manipulatív, nyomulós értékesítő olyan pajzsot alakított ki az emberekben, hogy már a számukra ténylegesen előnyös, kedvező lehetőségek felmérését, átgondolását is eleve kizárják.
Olyan helyet keresett, ahol megvalósíthatja, és továbbfejlesztheti a kapcsolatteremtés olyan etikus, ügyfél érdekeit előtérbe helyező módszerét, mely a műszaki boltokat is sikerre vitte.
Tamásnak az iSoluitonsnél az a feladata, hogy elindítsa a párbeszédet azokkal a cégvezetőkkel, akik nyitottak annak végiggondolására, hogy milyen lehetőségeket rejthet cégük számára a technológia.
Megismerve az IT területét, mint az informatikától távol álló, azt tapasztalta, hogy majdnem minden szolgáltató gondolkodása egysíkú. Van egy termékük amire rá akarják beszélni a cégvezetőt, függetlenül attól, hogy az nyújt-e számára értéket vagy sem.
Tamás feladata a kérdezés, a lehetőségek feltárása, a gondolatébresztés. A felkeresett partnerek számára szeretné átláthatóvá tenni, hogy mivel képesek a versenytársakat megelőzni, és hatékonyabbá tenni a vállalkozásukat.
Ő felel azért, hogy a közös felfedezőúton a cégvezető végigmenjen, társuk tud lenni ezen az úton. Segíteni, megérteni a helyzetüket, a problémáik forrását, illetve feltárni az értékteremtés lehetőségét. Sikerélménye a cégvezető számára AHA élményt nyújtani.
Tamás szerint a cégvezetők felnőtt emberek és nem kell fogni a kezüket. Ha a felfedezőúton látnak értékteremtésre lehetőséget, és nyitottak, akkor a megoldás, és az együttműködés felé el lehet indulni. De ez mindig a cégvezető szuverén döntése, nem értékesítési technika, és manipuláció eredménye.
Az emberekkel való kommunikációt szereti, a párbeszédet. Éppen ezért imád egy kávé mellett is kötetlenül beszélgetni, szereti a kötöttebb, cégvezetői interjúkat is, és az analitikus gondolkodásúakkal kielemezni informatikai diagnózisokat. A forma mindegy a cél a közös felfedezés.
Tudja jól, hogy a sikert nem az azonnali partnerség, üzletkötés okozza, hanem a gondolatok tisztázása, a segítség, és a bizalom kiépítése. Ezért nem feladata lezárni üzleteket, kizárólag gondolatokat ébreszteni.
Tanulási vágya óriási, ezért nagyon sokat olvas. Emellett szeret elmélkedni, ennek fő lehetőségét a pilisi erdőjárások adják.
Mivel a kereskedelem a vérében van, a vatera lelkes felhasználója. Imádja az embereket felvidítani, és a lehetőségek tárházát felfedni fiának, a folytonos tanítás segítségével.
Rendszergazda
2014 óta dolgozom rendszergazdaként és informatikai vezetőként a szakmán belül, ahol egy helyi gyárnak voltam ketted magammal a házi informatikusa, annak minden előnyével és hátrányával. A legtöbb szakmai tapasztalatot ez idő alatt szereztem meg, de a magánéletben is rendszeresen fordulnak hozzám a környezetemből, ha valamilyen technikai segítségnyújtás kell.
2021-ben kerültem az iSolutions csapatához, miután szerettem volna szakmailag előrébb lépni. Ehhez az ügyfeleink sokszínűsége, és a munkatársaim szakmai tudása számomra garancia.
A felhasználók problémájára, kérésére, mind a munkámban, mind a magánéletben nyitott vagyok, mert ezek megoldása közben szerzek új ismereteket sokszor, ami a folyamatos továbbképzésre sarkall engem. Így ők nem is tudnak róla, de sokszor én is tanulok egyúttal.
Itt cégen belül az ügyfelezés jelenleg a feladatom, így velem is találkozhattok, ha problémával fordultok hozzánk.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az egyik legfőbb hobbim az informatika, így nekem ez nem munka, hanem a hivatásomnak mondhatom.
5 éve vagyok házas. Szabadidőmben szülőfalum közügyeiben tevékenykedek, mint képviselő, és a helyi egyházközségben is teljesítek szolgálatot. Ha pedig még jut egy kis szabadidő, akkor számítógépes játékokkal, túrázással, társasjátékokkal kapcsolódok ki, focizok, vagy az élet értelmén merengek… :)
Akár sajnálni is lehetne engem, hiszen nem egyszerű dolog nőként egy olyan munkahelyen dolgozni, ahol vitathatatlanul a férfi dominancia érvényesül, én mégis remekül érzem magam. Azt hiszem, a fiúkkal könnyebben megtalálom a hangot, mint a nőkkel, mert kevésbé érzékenyek, nem mindent vesznek magukra. Igaz, ez egyben azzal is együtt jár, hogy engem is „fiúsítanak” a cégnél, és ebben a totális emancipációban időnként elfeledkeznek arról, hogy nő is van a fedélzeten. Mégis, vagy talán éppen ezért nagyon jól lehet velük együtt dolgozni. Egy biztos: ennyi férfi mellett még ha akarnék se lehetne hisztériázni! Nyilván, vannak nézeteltéréseink, a harcainkat meg kell harcolni. De aztán délután már a legnagyobb egyetértésben sörözünk együtt.
Egyébként a történeti hűség kedvéért meg kell említenem, hogy 2011-ben kerültem az iSolutionshoz háttéradminisztrátori pozícióba. Egy kéthetes munkaviszony után elköszönő hölgy kollégát leszámítva én vagyok az első nő a vállalkozásnál.
Nem vagyok informatikus, de inkább reál beállítottságúnak tekintem magam (az egyetemen is vállalatirányítási szakirányon végeztem). Szóval, nem jelentettem veszélyt férfi kollégáim rendszergazdai babérjaira, de segítettem a munkájukat azzal, hogy afféle közvetítőként, összekötőként kitöltöttem az űrt az ügyfél és a munkatársaim között. Egyszerre voltam egy kicsit szakmabeli (a céges háttérből adódóan) és laikus (az ügyfél igények megértése és közvetítése okán).
A múlt idő indokolt, hiszen kisfiam születése után ugyanide, de más munkakörbe tértem vissza. Időközben megnövekedett a munkamennyiség, más típusú feladatok jelentek meg. Az addigiaknál is fontosabbá vált, hogy rendszert vigyünk a napi munkába, a feladat koordináció.
Az új munkakörömhöz – tegyük gyorsan hozzá, hogy még csak néhány hete álltam vissza a régi kerékvágásba – hamar alkalmazkodtam. Mert azt látom, hogy jó a kijelölt útirány, így pedig könnyebben tudok azonosulni a célokkal. A visszatérést pedig az is nagyban megkönnyítette, hogy a GyES ideje alatt is csapattagnak éreztem magam, részese maradtam a cég életének.
Amint a fentiekből is látszik, az életem két alappillére most a másfél éves kisfiam és a munkám. E kettő tölti ki az életem legnagyobb részét. A fennmaradó szabadidőt pedig férjemmel igyekszünk úgy alakítani, hogy abba a pihenés, szórakozás is beleférjen. Ha tehetjük, családostul megyünk túrázni, sátrazni, amit pici fiam is nagyon élvez. És ha ennél is nagyobb kikapcsolódásra van szükségünk, a szülői háttérnek köszönhetően megszökünk a világ elől, vagy hódolhatok szenvedélyemnek: a sütésnek és a kreatív hobbijaimnak.
Fejlesztő
2020-ban csatlakoztam az iSolutions csapatához, most én vagyok az egyszemélyes Smart Fejlesztő Részleg :)
Velem akkor találkoznak az ügyfelek, ha szeretnék a napi működésük, ügyvitelük, adminisztrációjuk területét modernizálni, hatékonyabbá tenni a Google technológiák segítségével, programozható módon.
A munkám két részből áll, egyrészt az absztraktabb fejlesztésből és kódolásból, másrészt az ügyfeleinkkel való kapcsolattartásból. A kettő nekem nagyon jól kiegészíti egymást: az elmélyült kódolás is közel áll hozzám, de az is nagyon lelkesít, amikor az ügyfelekkel közösen ötletelünk a megoldáson a felmerülő problémáikra.
Rendszergazda
Szép, szabályos életrajz az enyém. Debrecenben éltem, itt érettségiztem informatika szakon. Ezután a szoftverfejlesztés irányába indultam el, mert az érdekelt leginkább.
Ahogy mondani szokták, ezt követően végigjártam a szakmai ranglétrát. Kezdetben számítógép szervizes, később számítógép üzemeltető, végül rendszergazda lettem az előző munkahelyemen. Tulajdonképpen kerek volt a világ, de valahogy mégis úgy éreztem, ennél nagyobb lehetőségek is várnak még rám valahol.
Aztán úgy adódott, hogy egy magánjellegű ügy miatt a testvéremet felkísértem Budapestre, és akkor valami történt. Megfogott a város és nem eresztett. Elhatároztam, hogy itt akarok élni. Néhány nap múlva pedig már az iSolutions állásinterjúján ültünk mi, ketten. A szorongásom meg én. Mert, hogy kishitű voltam, és egyáltalán nem bíztam abban, hogy megfelelek az elvárásoknak.
Abban viszont biztos voltam, hogy ha valahol dolgozni szeretnék, akkor az ez a hely. Annyira szimpatikus volt nekem, amit láttam, annyira jó hangulatúnak tűnt itt minden, hogy hajlandó lettem volna az általam elképzelt munkabérnél kevesebbért is aláírni a szerződést.
Persze, a végén kiderült, hogy a szimpátia kölcsönös volt. Hát, ezért olvashatja most Ön is az én bemutatkozásomat a cég honlapján.
Az informatika a hivatásom. És én azt csinálhatom egész nap, amit szeretek. Emellett a csapat is egészen kiváló. Az a legjobb, hogy kollégák egyszerre jó szakemberek, komolyak, segítőkészek mégis oldottak.
A nagy közösbe én a magam szaktudását és a hozzáállásomat teszem bele. Ez a magyarázata annak, hogy miért én vagyok a legelső reggel 6-kor az iSolutionsnál. Nem akarom, hogy a reggeli csúcs értékes perceket, órákat raboljon el az időmből, amit a kiszállásoknál az ügyfél problémák megoldására is fordíthatnék. Mert véleményem szerint ez a lényeg: hogy a problémát meg kell tudnunk oldani. És ezt az igyekezetet látja, értékeli az ügyfél is. Persze a nagy igyekezetnek azért vannak árnyoldalai is: ha egy feladatot nem sikerül az én mércém szerint megnyugtatóan elvégezni, azon még sokáig rágódom.
És hogy mit csinálok akkor, ha nem találok éppen semmi azonnal elhárítandó IT gondot? Ha itt, a munkahelyemen vagyok, akkor pinponggal vezetjük le a fölös energiát. A szakmánkra ugyanis jellemző az erősen hullámzó munkamennyiség. Vagy csak komoly túlórákkal érünk a dolgaink végére, vagy pinponggal, dartssal múlatjuk az időt.
Időnként persze bekapcsolom az Off gombot, mert persze, nekem is van magánéletem. Olyankor, amikor nem főállású rendszergazda üzemmódban létezem, ugyanolyan vagyok, mint a többi srác. Sorozatokat nézek a kanapén, meglátogatom a szüleimet vagy a éppen a testvéreimmel találkozom.
Hálózati szakértő
Az én történetem is ott kezdődött, ahol sok kisfiúé: azaz én is szerettem/szeretem az új dolgokat felfedezni. Különösen, ha azok technikai jellegű újdonságok. Ha jól emlékszem, már általános iskolás koromban „jól kitapintható” volt a számítástechnikai érdeklődésem. Ennek megfelelően egyenes út vezetett az egyetem gépész-informatika szakára, de itt elég hamar kiderült, hogy nem ez az én utam, mert a műszaki rajzok nem igazán kötöttek le.
Hogy mégis az informatika közelében maradhassak, addigi ismereteimet tovább fejleszthessem, informatikus-képzésre jelentkeztem. Még alig száradt meg a tinta a tanfolyam elvégzését igazoló dokumentumon, már el is helyezkedtem egy vállalkozásnál, ahová ugyan ügyfélszolgálatosnak vettek fel, mégis szervizesként dolgoztam. Tapasztalatszerzésnek épp megfelelő volt, hiszen beletanultam a villanyszerelésbe, forrasztásba.
A szakmai ranglétrán a következő állomás az volt, amikor amolyan „segédinformatikusi” munkakört kaptam. Végre, azzal foglalkozhattam, ami érdekelt és rengeteget hasznos információt gyűjtöttem be. Tíz év alatt pedig eljutottam a rendszergazdai pozícióig.
A pályám vargabetűire akár neheztelhetnék is, ám nem teszem. Minden egyes állomás, minden munkakör megtanított valami fontosra, és a végén én lettem a „mindenhol bevethető” vállalati Jolly Joker.
Amikor az iSolutionshoz kerültem, kezdetben úgy tűnt, hogy itt is én leszek a „nélkülözhetetlen mindenes”, de hamar körvonalazódni kezdett a nekem rendelt szakterület: a hálózatok világa. Az informatikának ez az a szegmense, amivel a legkevésbé szeretnek foglalkozni a szakemberek, az valahogy mindig olyan „fekete ló”.
Épp ettől izgalmas nekem. Tudom, hogy még sokat kell tanulnom, most épp egy ilyen irányú, tanfolyamra járok. A képzés végeztével, a hálózatok kiépítése, és felügyelete lesz a fő feladatom. Szerencsés egybeesés, hogy ezáltal a piaci igények erősödésére is reflektálni tud az iSolutions.
Bízom abban, hogy ebben a munkakörben is tudásom legjavát nyújtom majd. Abban viszont biztos vagyok, hogy segítőszándékom marad a régi. Ugyanis szeretem azt érezni, hogy számíthatnak rám.
Tudom, hogy egy informatikai szakember soha nem mondhatja el magáról, hogy „minden a kisujjában van”. Azt is tudom, hogy az IT robbanásszerű fejlődése miatt ma már lehetetlen minden területen naprakésznek lenni, de azt elengedhetetlennek tartom, hogy az engem érintő területeken TOP-on legyek. Én pedig most (is) ezen vagyok.
Rendszergazda
2018-ban supportos-ként kezdtem el dolgozni az iSolutions-nél, ahol nagyon rövid időn belül a csapat teljes értékű tagjának váltam.
Feladatom, hogy az ügyfelek minden informatikai problémáját megoldjam.
2015 óta Microsoft felhős technológiák szakértője vagyok, amit itt tudok hasznosítani. Ügyfelek levelezési és Office problémáit könnyen tudom kezelni.
Az állásinterjún már éreztem azt a pezsgést, amit régóta kerestem. Szerettem volna egy olyan cégnél érvényesülni, ahol családias és nyugodt körülmények között tudok dolgozni. A közös ebédek az együtt kávézások összehozzák a csapatot, hogy bátran tudok kérdezni a kollégáimtól.
Jövőben szeretnék tovább fejlődni a hálózatok világában. Szeretnék annyira önálló lenni hogy bármely területen egyedül és önállóan tudjak dolgozni.
Rendszergazda
Mivel kiskorom óta foglalkoztat az informatika, elég korán belecsöppentem az IT világába. Az első gépemet 5 évesen kaptam, ami egy Pentium 1. generációs számítógép volt. Amikor elromlott, legjobb barátom édesapja jött át mindig megjavítani, és figyeltem, mit, hogyan csinál, és szép lassan elsajátítottam a dolgokat.
Kezdetben minden vágyam az volt, hogy programozó legyek, de amint megismertem a hálózati területet, úgy inkább a rendszermérnök/rendszergazda szakma felé húztam.
2020-ban csatlakoztam az iSolutions csapatához, előtte telekommunikációban dolgoztam hálózat felügyeleten. Szeretem a kihívásokat, és szeretem feltárni egy probléma gyökérét, és teljes megoldást találni rá. Számomra az IT a hobbimá/hivatásommá vált.
Fontos számomra a fejlődés, sokszor szabadidőmben is folyamatosan próbálom fejleszteni a tudásom. Mindezek mellett szeretek az online játékok világában is elmerülni, ezen felül szeretem a kreativitásomat kiélni főzésben és zenélésben. Ha úgy érzem, hogy kell egy „system shoutdown”, akkor fogom a kis batyumat, felszerelésemet és irány a tópart, ahol egy jó könyvvel el tudok vonulni a világ gondjaitól.
Szolgáltatás koordinátor
Ha a szolgáltatás koordinátor pozíciót kellene elmagyaráznom, akkor azt mondanám, hogy minden, ami nem informatika. Leginkább Papp Attila ügyvezető munkáját támogatom, azaz az iSolutions Kft. működéséhez szükséges irodai tevékenységet végzem. Magyarán ide tartozik a back-office, a számlázás, az adminisztráció, de akár a kávéba való tej beszerzése is.
És hogy, hogy érzem magam ebben a férfi uralta irodában? Köszönöm, nagyon jól! Élvezem, hogy a férfiak abszolút racionálisan kezelik a munkahelyi kérdéseket, nem „lelkiznek” azon, ha valakivel szakmailag nem egyezik a véleményük. Azt hiszem, a habitusomból adódóan jobban tudok férfiakkal együtt dolgozni, mint a nőkkel.
Ezt nem csak úgy gondolom, ez tapasztalat. Korábban ugyanis a közigazgatásban dolgoztam, majd egy idő után kicsit szabadabb munkára vágytam. Az iSolutions kínálta lehetőség pedig pont azt ígérte, amire szükségem volt. Ma már nem úgy kelek fel reggelente, hogy „ma is dolgoznom kell menni”. Ma már nem mókuskerék az életem, élvezem azt a légkört, amely napi nyolc órában körülvesz.
Igyekszem jól kijönni a kollégáimmal, még akkor is, ha nőként ez nem mindig egyszerű feladat. Eddig ez egész jól ment, senkivel sem volt konfliktusom. Igaz, ők – a rendszergazdák, helpdeskesek – nem igen látnak rá az én feladataimra, de így is elfogadnak engem.
Alig több mint egy éve erősítem az iSolutions csapatát, de bízom benne, hogy 5 vagy akár 10 év múlva is itt leszek. Jól érzem magam ebben a közösségben, nem vágyom vezetői pozícióra. Talán nem is vagyok vezető alkat.
Amikor pedig a nap végén kikapcsolom a munkahelyi számítógépem, megpróbálok csak olyasmivel foglalkozni, ami engem kapcsol ki. Például kertészkedek, sütök, főzök vagy kirándulok. Minden jöhet, aminek köze van a természethez, de épp így szeretem a társaságot is.
Rendszergazda
Gyerekként mindig is érdekeltek az elektronikai és számítástechnikai eszközök. Szétszedtem mindent, ami a kezem ügyébe került. Ez a mai napig külön élvezetet jelent, ha találkozhatok egy számomra ismeretlen eszközzel.
Mérnök-informatikát tanultam és 2016-ban kezdtem el dolgozni szakmai gyakorlat keretein belül. Gyakornokként gyorsan tanultam és alkalmazkodtam a környezethez, így állandó munkalehetőséget kaptam.
2019 (május) óta dolgozom az iSolutions-nél mint rendszergazda. Meghatározott ügyfélkörrel tartom a kapcsolatot és támogatom őket informatikai kéréseikben. A legtöbb igényt távolról meg tudom oldani, de ha szükséges, helyi segítséget is nyújtok ügyfeleimnek.
A folyamatos fejlődési vágy miatt választottam az iSolutions-t, mert nap mint nap új kihívásokkal találkozom az ügyfeleknél.
Gyorsan megtalálom a közös hangot az emberekkel, így az ügyfelekkel is közvetlenebb kapcsolatot tudok teremteni, ami jelentősen megkönnyíti a közös munkát.
Szabadidőmet a barátaimmal és a párommal töltöm a legszívesebben. Futballrajongó vagyok, imádom a játékot játszani és nézni egyaránt.
Rendszergazda
Sokan kérdezték már tőlem: “Hogyhogy rendszergazda lettél, hiszen ez nem egy női szakma. Miért ezt választottad? “. Ilyenkor mosolyogva mindig azt válaszolom, hogy nem én választottam a szakmát, hanem a szakma választott engem.
2013-ban végeztem a Debreceni Egyetemen gazdaságinformatikusként, de pályakezdőként nem tudtam ebben elhelyezkedni, ezért kénytelen voltam más irányba elindulni. Több különböző informatikai pozícióra is beadtam az önéletrajzom és végül egy debreceni általános iskolában sikerült elhelyezkednem, mint rendszergazda. Ekkor léptem rá először erre a rögös útra és azóta se bántam meg.
Több munkahelyem is volt az elmúlt években, ahol nem csak a szoftveres, de a hardveres hibák elhárításába, hálózatok kiépítésébe is bele kellett tanulnom. Ahogy folyamatosan fejlődtem, egyre jobban beleszerettem ebbe a világ és éreztem, hogy itt helyem, ezt szeretném csinálni.
A tudásszomjam azóta se csillapodott és itt az iSolutions-nél minden nap úgy végződik, hogy tanultam valami újat. Egy nagyszerű, segítőkész csapat része lettem, ahol nem csak kollégákra, de barátokra is leltem és remélem, hogy ez sokáig, így is marad.
Bár a munkám egyben a hobbim, azért a jóból is megárt a sok. Szabadidőmben szeretek a párommal túrázni, kirándulni, új helyeket felfedezni. De néha színházzal és múzeum látogatással tesszük színesebbé a napokat.
Üzemeltetési vezető
2016-ban rendszeradminisztrátorként kezdtem el dolgozni az iSolutions-nél. Majd az idő elteltével egyre több koordinációs, támogatási feladatköröm lett és végül 2018 év végétől üzemeltetési vezető szerepet töltöm be a cég életében.
Elsődleges feladatom, hogy rendszergazda kollégáimat támogassam, koordináljam, illetve a support szolgáltatásunkra, annak folyamataira figyeljek, fejlesszem azokat, ezzel biztosítva a lehető legjobb szolgáltatást ügyfeleinknek. Ehhez szervesen kapcsolódik az ügyfelekkel való kommunikáció, együttműködés, illetve reklamációkezelés is.
A fentieken túl infrastruktúrát érintő, HR jellegű és a pénzügyet támogató feladataim is vannak. Tehát összességében komplex munkát végezek a cégnél, ami motivál és kihívás elé is állít.
Munkám összetettsége nemcsak a feladatokból, de a csapat sokszínűségéből is adódik. A csapatba bekerülő kollégák közül mindenki egy-egy, de különböző Lego elem. Itt nem a „hasonló a hasonlónak örül” elv érvényesül, itt mindannyian mások vagyunk, mégis megvan az a szakmai-magánéleti összhang és így tud összeállni a nagy egész.
A jövőt tekintve a vezetői munkakörömben szeretnék több tapasztalatot szerezni és fejlődni, amihez a környezet és feladatok adottak.
Munkán kívül nekem a kikapcsolódást a családom, a kutyám (Borka) jelenti. Illetve nagy szenvedélyem az autók és kb. minden, ami ehhez kapcsolódik, legyen az a vezetés vagy akár a kezem bepiszkolása :)
Rendszermérnök
Az én történetem is ott kezdődik, mint a legtöbb informatikusé: még gyermekként találkoztam először számítógéppel, de a digitális világ adta lehetőségek azonnal magukkal ragadtak. Szinte hihetetlennek tűnt számomra, hogyan teszi lehetővé néhány egyszerű(nek tűnő) eszköz az egészen komplex műveletek elvégzését, például egy kép megszerkesztését, vagy az azonnal visszajátszható zeneművek megkomponálását.
Ahogy elmerültem a gép világában, csakhamar úgy döntöttem, megpróbálom belőle kihozni, amire csak képes vagyok. A suliban megszerzett ismereteimet kihasználva kisebb programokat, honlapokat, egyszerűbb videojátékokat készítettem. Sokat tanultam szabadidőmben, megoldásokat kerestem azokra az akadályokra, amikkel az út során szembesültem. De mindeközben egyre jobban kezdett foglalkoztatni, mi van a gépház alatt, hogyan működik a rendszer, akár túlmutatva a számítógépen is – így amint az élethelyzetem lehetővé tette, megkezdtem rendszergazdai tanulmányaimat.
Még le sem tettem a vizsgáimat, amikor felvettek az első olyan munkahelyemre, ahol már üzemeltetőként dolgozhattam. Az ott eltöltött évek alatt rengeteg ismeretet szereztem, amivel igyekeztem segíteni az ügyfeleimet és munkatársaimat egyaránt. A cégnél kineveztek a helpdesk csoportvezetőjévé, de hamar rájöttem, hogy inkább szakmai irányban szeretnék tovább fejlődni, mintsem a menedzsment irányába. Érdeklődésem a Microsoft szerverekre terelődött, és 2021-ben már rendszermérnökként csatlakoztam az iSolutions csapatához.
Feladatom az ügyfeleink szerveres környezetének üzemeltetése és karbantartása, az esetleges hibák elhárítása és a mentések felügyelete. Örömmel veszek részt projektek kivitelezésében is, legyen szó új rendszerek bevezetéséről vagy a meglévő rendszer bővítéséről, jobbá tételéről. Az informatikában, akár a való életben is azt vallom, hogy ha valahol felmerül egy kérdés, arra léteznie kell egy válasznak is, és amíg rajtam múlik, mindent elkövetek, hogy azt a választ meg is találjam.
Szabadidőmben szeretek olvasni, filmeket vagy sorozatokat nézni a feleségemmel, vagy épp zenét írni.
Rendszergazda
A hozzám hasonló számítástechnikai szakemberek pályája egy ponton szinte mindenhol egyezik. Az első, mindent meghatározó impulzust valamikor általános iskolás korunkban kaptuk. Így voltam ezzel én is, amikor apukám egyszer csak egy számítógéppel állított haza. Emlékszem, sokat küzdött vele. Nekem viszont mást jelentett, még akkor is, ha nem tudtam, hogy egyszer majd közöm lesz hozzá…
A következő állomás az életemben a Bláthy Ottó Titusz Informatikai Szakközépiskola volt, ahová ezek után magától értetődő természetességgel jelentkeztem. Később egy képzésen rendszergazdai képesítést szereztem, végül főiskolára jelentkeztem.
Tanulmányaim befejeztével egy SAP fejlesztő multinál helyezkedtem el, ahol nyolc hónapig gyakornokként tevékenykedtem. Annak ellenére, hogy a cégen belül ez egy megbecsült pozíció volt, mégsem éreztem azt, hogy igazán értelmes dolgot csinálnék nap mint nap. Végeérhetetlen meetingek, diagram-és riportkészítések töltötték ki a napjaimat.
Hasznosnak szerettem volna érezni magam, így hát váltottam. Az iSolutionsnál ez megadatott nekem. Itt a telefonvonal végén néhány kollégámmal egyetemben én jelentem a segítséget. Mindegy, hogy egy új felhasználó vagy egy új emailfiók létrehozataláról van-e szó. Azt szeretem, ha a munkám olyan, mint egy svédasztal. Legyen benne monotonitás, legyen benne gondolkodtató feladat és legyen benne kreativitás.
Hűséges típus vagyok. Szüleimre, de arra a generációra általában is jellemző, hogy nem sűrűn váltanak munkahelyet. Én is szeretnék „megmelegedni” és hosszabb ideig itt dolgozni.
Célom, hogy minél többet tanulhassak és miután minden részterületen elég alapos tudással rendelkezem, kiválaszthassam azt az egyet, amelyben még jobban specializálódhatok. Lehet, hogy ez a fejlesztési vonal lesz, hiszen korábban már dolgoztam fejlesztőként. Annak a munkának tetszett a gondolatmenete, a logikája és tetszett az az út, ahogy egy-egy feladatnál eljutottam a megvalósításig. Ha most kívánhatnék egyet, talán ezt a fonalat venném fel újra. De, legalább ennyire érdekelnek az új eszközök, programok is, amelyekkel szívesen foglalkoznék a jövőben, munkaidőben.
Hiszem, hogy a munka lehet érdekes, szórakoztató és felemelő. Ám, azt is gondolom, hogy időnként le kell tenni ezeket a terheket. Ilyenkor legszívesebben választottammal töltöm az időt, mondjuk a Dunán horgászva.
Rendszergazda
A kapcsolatom az informatikával kb. 13 éves koromban kezdődött, amikor édesapám egyik ismerősének pc boltjában dolgozhattam egész nyáron. Gépeket szereltem össze, telepítettem, hibákat kerestem. Nagyon élveztem ezt a fajta munkát, élményként fogtam fel és fizetést ugyan nem kaptam, de mégis kifizetődött, amikor a bolt tulajdonosa egy számítógépet ajándékozott nekem szeptemberben, iskolakezdéskor.
Innentől kezdve nem volt megállás, beszippantott az informatika világa. Egyértelmű volt, hogy tanulmányaimat ezen a területen szeretném folytatni/végezni. Felsőfokú tanulmányaimat mérnökinformatikus szakon kezdtem, de végül rendszergazdaként végeztem a Szegedi Tudományegyetemen. A záróvizsgához szükség volt egy 3 hónapos szakmai gyakorlatra, amit egy esztergomi autóipari cégnél sikerült elvégeznem. Szerintem nem meglepő, hogy itt ugyanaz az ember volt a közvetlen főnököm, aki 13 éves koromban sok mindenre megtanított a pc boltban.
A szakmai gyakorlat leteltével ajánlatot kaptam és elkezdtem főállásban dolgozni ennél az autóipari cégnél. Csupán három fős IT csapat voltunk mégis (ismét) rengeteget tanultam. Furcsa volt megtapasztalni, hogy mindaz, amit a suliban tanítottak teljesen elavult és már használhatatlan, így gyakorlatilag a szakmai tudást a munkahelyen, munka közben szereztem meg. Három évvel később muszáj volt váltanom és egy új munkahelyen továbbfejlődnöm. A felelősségvállalást és a vezetői szemléletet tanultam egy olyan multi cégnél, ahol egy személyben feleltem a gyár működésének informatikai részéért.
Aztán egyszer „szembejött” velem az iSolutions álláshirdetése, ami első ránézésre sem volt egy átlagos hirdetés. A szöveg megfogalmazása, hangvétele és közvetlensége megfogott, még nem láttam ilyet azelőtt, ezért rá is kerestem a cégre. Meglepő felismerés volt, hogy egy nagyon régi ismerősöm, Csékei Tamás is az IS csapat tagja. Miután ő megerősített abban, hogy ez egy jó cég, jó hely, jó csapat, jelentkeztem. El is kezdődött az interjúzás, de pont abban az időben elkezdődött az akkori munkahelyemnél egy teljes telephely költözése. Lehetőségem volt egy új gyárépület infrastruktúrájának kialakításában komolyabban részt venni, amit nem akartam kihagyni. Kb. 1 évvel később Viktor felhívott, hogy ismét keresnek új munkaerőt, szeretnék e még egy beszélgetést. 2019. december 1-e volt az első munkanapom az iSolutions Kft.-nél.
Mint mindenki a Helpdesken kezdtem. Pár hónappal később belenéztem a szerveres világba. Fél év elteltével felmerült, hogy segíthetek Orsinak az onboarding folyamatokban. Ez volt az, ahol megtaláltam a helyem, és úgy érzem egyre jobban és önállóbban részt tudok venni ebben az eddig számomra teljesen ismeretlen folyamatban. Örülök annak, hogy egyre mélyebben megismerem a Google felhő rejtelmeit, és ezt az ismeretet nagy értéknek tartom.
Senior rendszergazda
Ősz Gergely (Geri), rendszergazda vagyok, a frontvonalról. Ez annyit takar, hogy az új ügyfeleknél én találkozom először a problémával és igyekszem előkészíteni a terepet az utánam jövő help desk-es kollégáknak.
A számítógéppel való találkozásom nagyjából olyan volt, mint az összes korombélinek. Y generációsként belenőttem abba, hogy otthon volt számítógép, amit rendre elrontottam. Ilyenkor apukámat hívtam segítségül, aki századszorra is helyrepofozta a programokat vagy újratelepítette a játékot. Persze, én közben mindvégig ott voltam és lestem, mit varázsol. Addig néztem, míg egy idő után már magam is meg tudtam javítani azt, aminek elrontásához elég sok közöm volt…
Autodidakta módon tanultam, ehhez kiváló táptalajt biztosított később az a kis számítástechnikai vállalkozás, ahol a pályámat kezdtem. Az itt eltöltött tíz év alatt számos problématípussal találkoztam és jól esik leírni, hogy ezeket szinte 100%-os hatékonysággal meg tudtam oldani. Egy ideig ez izgalmas volt, de később túlságosan rutinszerűvé vált a munka, így új kihívásokat keresve találtam rá az iSolutionsre.
A számítástechnika csapatmunka. Magamra is leginkább úgy szeretek tekinteni, mint egy aprócska, de központi fogaskerékre. Szeretek a rendszer része lenni, rálátni az egész működésére, és ha kell, segíteni a kollégáknak.
… és hogy mit gondolok az informatikáról?
Szerintem a jól működő IT ma versenyelőnyt jelent. Ma már az informatika alapfeltétele a cég működésének. A cél, hogy a vállalkozás és az IT egészséges szimbiózisban létezzenek egymás mellett: átlátható ugyanakkor ügyfél kompatibilis rendszerrel. Ha egy cégnél rend van IT terén, akkor jóval hatékonyabban tudnak teljesíteni bármilyen területről legyen szó, így tudnak kiemelkedni a versenytársak közül.
Senior rendszergazda
Az informatikusok életrajza egy kicsit olyan, mintha Ctrl+C, Ctrl V-vel íródott volna. Sokunknak indul hasonlóan a pályája és valahol az enyém – legalább is a kezdeteket tekintve – ilyen. Gyerekként „von hause aus”, otthonról hoztam az IT szeretetét. Na, persze, úgy könnyű elmerülni a számítástechnika ingoványában, ha az ember édesapja programozó matematikus, aki révén már gyerekkoromban megismerkedtem az ikonikus Commodore 64-nel, majd szép sorjában a többi géppel meg az akkoriban csúcstechnikánk számító lyukkártyákkal.
Ahogy a szokásos szabvány sztorikban lenni szokott, kezdetben nekem is csak egy játékszert jelentett a számítógép, majd következett a gépek javítása, szerelése.
Innen akár egyenes út is vezethetett volna valamelyik nagy tech céghez, de az élet másként hozta. Évekig a McDonald’s raktárvezetőjeként dolgoztam. Aztán néhány év után váltottam. Több mint tíz éve erősítem az iSolutions csapatát, munkahelyeim közül itt töltöttem a legtöbb időt.
Pozícióm szerint rendszergazda vagyok, én vagyok a felelős a legrégebbi, nagy ügyfelek problémamentes rendszerüzemeltetéséért. Ha kell, személyesen a helyszínen, ha nincs fizikai probléma, akkor pedig távoli asztali kapcsolattal kezelem a gondokat.
Az itt töltött tíz év alatt a hozzám tartozó ügyfelek technikai jellegű, de a szokásos rendszergazda-kliens viszonyán jócskán túlmutató magánéleti kihívásokkal is találkoztam. Bizonyára ennek a bizalmi faktornak is szerepe van abban, hogy ügyfeleim ragaszkodnak hozzám. Ez a fajta megszokás, lojalitás egyébként is jellemző a szakmánkra.
Hozzám már tudnak arcot kötni, hiszen a gyakori telefonbeszélgetések után fontos a személyes találkozás is. És nyilván az is sokat számít a munkakapcsolat „hőfokát” illetően, hogy ha kell, akár éjjel 2-kor is géphez ülök és TeamViewer alkalmazással rendet vágok a rendszer gubancai között.
Tíz év, nagy idő. Bőven elegendő lenne arra, hogy belefásuljak a munkámba, én viszont még mindig élvezem, amit csinálok. Éppen ezért, ha a cégen belüli perspektívámat nézem, a „mi szeretnék lenni’ helyett sokkal inkább a „mi nem szeretnék lenni” kerül előtérbe. Nem vonz a rendszermérnöki pozíció, mint ahogyan a csoportvezetői titulusra sem hajtok. Ez utóbbi ugyanis röghöz kötne. Vezetői ambícióim sincsenek, különösen azért, mert azzal megnyerném magamnak azt is, hogy nekem kell elbocsátanom a nem megfelelő munkát végző kollégát. Ezt a terhet pedig nem szívesen cipelném.
Mint korábban írtam, elégedett vagyok a munkámmal. De azt is érzem, hogy nekem is megvannak a határaim. A törzsügyfeleimhez kapcsolódó feladatokat nem tudom és egyelőre nem is szeretném delegálni, ám az ezeken kívül érkezőket már nyugodt szívvel rábízom a fiatalabb kollégákra. És ezt nem csak azért teszem, mert az új generáció már itt toporog a küszöbön, hanem azért is, mert úgy vélem, tudni kell a munkára nemet is mondani. Ha vége a munkaidőnek, akkor legyen vége!
És amikor a kollégáim által halk szavúnak aposztorfált rendszergazdából átvedlek magánemberré, akkor valami olyat szeretek csinálni, amiben nincsenek szerverek, meg billentyűzet, de aminek kézzelfogható eredményét látom. Van a lakásunkban egy fal, ami telis tele van már kirakott puzzle képekkel. Korábban ezzel is szívesen foglalkoztam, mert ez az aprólékos munka idővel meghozta a gyümölcsét, de ma már nem lenne ehhez türelmem. Manapság inkább kertészkedek, biciklizek, vagy a kezembe veszek egy jó könyvet.
Projekt vezető
Az egész csapatból talán Péter rendelkezik a legmeghökkentőbb múlttal.
Pályája elején kutatóként dolgozott, de nem műszaki területen, hanem történészként. Bár furcsa lehet bölcsész végzettsége egy informatikai cégnél, de a doktori fokozata eléréséig nagyon sok tudatos kutatási technikát kellett megtanulnia, és kifejlesztenie. Erre az alapvető készségre szüksége is volt, hogy eredményeket érhessen el a 19.-20. századi hispán világ történetének kutatásában.
Elmondása szerint a kutatás során sok kis részinformációból kell kihámozni a lényeget, majd azokat mozaikszerűen egymáshoz illesztve kell egésszé formálni: A-ból B-be jutni módszeresen a sok zsákutca, mellékvágány kiiktatásával.
Váratlanul került ideiglenesen egy informatikai céghez, ahol meglepődve tapasztalta, hogy pont az hiányzik onnan, amit ő megtanult, tud, és amiben ő jó. Alapvetően webes fejlesztések során érzékelte a sok szervezetlenséget, rosszul elvégzett munkát, mely legtöbbször kudarchoz vezetett. Sok szempontból kockának tartja magát a bölcsész múltja ellenére, és kevés dolog tudja kihozni a sodrából, de szervezetlenség, rendetlenség, kapkodás igen.
Mivel más gyökerei vannak, ezért máshogy is tekintett a problémákra. Nem technikai, technokrata oldalról fogja meg a dolgokat, hanem inkább a humán- és folyamatszemlélet oldaláról. Az empátiája segített, hogy beleérezzen az ügyfél, és felhasználó oldalába, és nagyon lehangolta, ha nem sikerült elérni a kívánt célt.
Mivel nagyon meg tudta találni a hangot a technikai emberekkel, ezért adódott a lehetőség, hogy a két oldalt összeillesszék, és ezzel tegyék sikeresebbé az informatikai területet.
Péter feladata az iSolutionsnál, hogy fejlessze azt a működési keretrendszert, mely alapvetően határozza meg a cég által nyújtott szolgáltatást: összekapcsolja az ügyfeleket, felhasználókat, szakembereket, eszközöket, rendszereket, szabályokat, eljárásokat, folyamatokat.
Mivel ez nem egy elméleti kutatás, ezért ahhoz, hogy a legkézzelfoghatóbb és naprakész információi legyenek, a teljes végrehajtási csapatot is ő vezeti napi szinten. A keretrendszer módszertanának fejlesztése mellett a gyakorlatba való átültetésben is meghatározó szerepet vállal.
Elmondása szerint a működési keretrendszer célja, hogy a különböző szereplők jól, hatékonyan, kiszámíthatóan, átláthatóan legyenek képesek együtt dolgozni úgy, hogy az igények és a megvalósítás minden esetben össze legyen kötve. Azaz a technológiai csapat gondtalanul tudjon dolgozni, de közben az ügyfél felhasználói is minden esetben tudják, mi zajlik a háttérben, ki, mikorra, mit fog elvégezni, hogyan állnak az általuk bejelentett problémák megoldásai.
Ez egy alapoktól építkező, szervezett, heti, napi dedikált munkavégzést feltételez, melynek eredménye a hibabejelentés, kavarodás, elfelejtett feladatok, nem megfelelően lezárt ügyek radikális csökkenése.
Fő feladata még, hogy az erős növekedésben lévő vállalat megőrizze személyes kapcsolatát az ügyfelekkel, felhasználókkal. Ne essen szét a növekedő terhelés ellenére sem, az alapok folyamatosan erősödjenek, finomhangolásokkal, a tevékenységek intézményesítésével.
Péter a cégben a “Humán rendszermérnök.
Szabadidejében sokat sportol, kerékpáros és futó versenyeken egyaránt feltűnik. Hobbiként megmaradt a Latin-Amerika története, valamint a családfa-kutatás. A kitartás, céltudatosság embere, aki szerint az élet nem rövid vágta, hanem ultramaraton.
Rendszergazda
2020-ban jöttem a céghez, Rendszergazdai szerepkörbe. Tanulmányaim után elsodort a szakmától a szél – habár magánvállalkozóként mindig is foglalkoztam vele mellékállásban -, viszont pár évvel ezelőtt visszatértem a gyökereimhez főállásban is.
Az iSolutions-ben találtam meg a számításomat teljes mértékben. Fiatal a csapat és annak ellenére, hogy jómagam már a 35. életévemet taposva vénségnek gondolom magam, nagyon jól kijövök mindenkivel. Igyekszem a pozitív életszemléletemet átültetni a mindennapi munkába is mind egyéni, mind csapatszinten.
“Az életben a legnemesebb feladat mások segítése”
Ez a mottóm, ami miatt mindennap úgy kelek fel, hogy mosolyogva kezdem a napot, mert a nagy közhelyekkel ellentétben Én tényleg szeretem a munkámat. ( Na jó, a Kollégáim humora is nyom a latban bőven :) )
Szabadidőm nagy részét a párommal töltöm, akivel lehetőség szerint utazunk és kirándulunk, továbbá a barátaimmal szervezünk különböző programokat, úgy mint horgászat, sport események látogatása, közös főzések/sütések.
Ügyvezető
Már nagyon hamar, már 13 éves korában kezdődött. Rájött, hogy pénzt lehet kérni a felnőttektől azért, hogy a számítógéppel kapcsolatos problémáikat megoldja. Akkoriban valaki vagy értett a számítógépekhez, vagy nem. Középút nem volt, mint manapság. Próbálta megérteni az elvárásokat, mit akar elérni az ügyfél, és csak azt próbálta kiszűrni a beszélgetésből. Ezt nagyon jól tudta menedzselni, mert általában boldogok lettek ezek az emberek. Ezért és itt alakult ki az a nagyon célszerű gondolkodásmódja, amely a mai napig meghatározza. Más területeken is már fiatal korában nagyon meglepő eredményeket ért el. Gimnáziumi nyarakon nyári munkaként a Vörösmarty téri újságos standot vezette, és sokkal több haszonnal és eredménnyel, mint az ott dolgozó állandó hírlapárus. Hamar rájött, hogy hogyan kell azt kiválóan csinálni, megfigyelte szisztematikusan, hogy hogyan megy az üzlet, a szereplőktől tanácsot kérve, sok dolgot mégis másképp csinálva.
Arra is rájött, hogy nagyon sok hobbista volt a számítástechnikában. Ők korlátlan időt és kapacitást tudtak egy adott témának szentelni. Ő, mivel ebből élt profinak számított, és a lehető legjobban kellett egyensúlyoznia a minőség és a költségek között, mert az ügyfeleinek jó ár-érték arányt akart biztosítani. Ezért sosem halt bele a szépségbe, hanem az értékmérő az volt, hogy a célt sikerült-e elérni. 19 évesen már az informatikából élt (habár akkor még nem így hívták), azaz üzleti lehetőségeket talált, és valósított meg, a hatékony, célszerű, néha nagyon egyenes gondolkodásmódjával. Szoftverfejlesztéssel indult, mert nem voltak szoftverek akkoriban. Itt szembesült nagyon a felelőssége kérdésével, mert érezte, hogy bár az ügyfél meg volt elégedve, mégsem adta a maximumot. Sokkal többet is ki lehetett volna hozni az ügyből, és ezért lelkiismeret furdalása volt. Ezt az is erősítette, hogy az akkoriban kialakuló informatikai iparág teljesíthetetlen ígéretekkel, gyatra megvalósítással, hozzá nem értő végrehajtókkal árasztotta el a piacot.
Mivel 2000 környékére már folyamatos ügyfélkör alakult ki körülötte folyamatosan szembesült az informatikai iparág bénázásával, az elégedetlen ügyfelekkel. Látta ahogy a marketing szövegeken keresztül eladták az ügyfélnek az álmot, de semmi alapja nem volt annak, hogy sikeresen adjanak értéket az ügyfélnek.
Az alakult ki benne, hogy az átlátható, precízen vezérelt rendszerek azért jók, mert hatékonyak. Olyan végrehajtás, ami valóban kontrollálható működésen keresztül megy jóval sikeresebb tud lenni. A kis és középvállalati létben lévő informatikai szereplők “csak” ezt nem tudják megvalósítani.
Sosem gondolkodott középszerű dologban, hanem valami különlegeset szeretne alkotni. Állítása szerint a magas szakmai tudás az üzleti célszerűség szintézise az, ami megkülönbözteti azokat a cégeket, akiknél termel az informatika és akiknél örökösen csak költség marad. Ennek a területnek a fejlesztését tűzte ki hivatásul.
Viktornak az iSolutions-nél az a feladata, hogy a mindennapokban megvalósulhasson a cég küldetése, azaz versenyképessé tenni a hazai kis és középvállalkozásokat az informatika segítségével. Ennek érdekében fejleszti, építi a céget. Szervezi a belső munkafolyamatokat, kitűzi a célokat, és intézményesíti a tevékenységeket, hogy az ügyfelek számára a tevékenység maximális folyamatossággal és állandó minőséggel legyen képes megvalósulni. Mivel szereti az ütőéren tartani a kezét, ezért az ügyfeleknél a komoly stratégiai kérdésekbe belefolyik. Azzal ad értéket nekik, hogy a magas szakmai tudása egy jó üzleti gondolkodással párosul. Ennek szintézise viszonylag ritka, pláne célszerű gondolkodásával párosítva. A bonyolult problémákat képes nagyon jól leegyszerűsíteni, és magas absztrakciós szinteken gondolkodni.
Még jelenleg is jellemző, hogy amire az ügyfélnek szüksége van és amit az informatikai szolgáltatók adnak, nagyon messze van egymástól. Ő az, aki belefeszíti az informatikusokat abba, hogy azt csinálják, ami azt hozza létre, amit az ügyfél akart.
Kedvelt elfoglaltsága az új ügyfelekkel való törődés, a koncepció, és a jövőkép átadása számukra. Nagyon büszke az elért eredményekre és a fejlődésre, mert sikerült egy egyáltalán nem hagyományos informatikai céget létrehozni. Olyan szolgáltatást csinálni, amiben nincs mellébeszélés, és értékes, a lényeget ragadja meg, nem egyszerű.
Nem mondhatni, hogy nem hobbija a munkája. Emellett összesen a makettezés kapcsolja ki. Jelenlegi legfőbb törekvése a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése, amit a tudatos cégépítés lassan kezd lehetővé tenni.
Ügyvezető
Én vagyok a jin. Vagy, ha úgy tetszik a jang. Ügyvezető társammal, Juhász Viktorral ugyanis éppolyan dialektikusan, kölcsönösen egymásra hatóan egészítjük ki egymást, mint az ismert kínai szimbólum két fele. Viktor visz mindent, ami az IT-hez tartozik: a szakmát, a salest, a marketinget, én pedig minden mást, amitől egy cég cégszerűen működik. Azaz a managementtel együtt járó feladatok, a kimenő és bejövő számlák kezelése, a kintlévőségek nyomon követése, a kontrolling az én felelősségem.
Ez a szakmai, habitusbeli különbség még a biológiai ritmusunkban is tetten érhető. Ő korán kelő típus, tőlem, akár éjjel 2-kor is kaphatnak levelet a kollégák. De, ez a köztünk lévő eltérés teszi lehetővé, hogy mindketten azzal foglalkozhassunk, amit szeretünk.
Engem a csapatépítés, a management, a pénzügyi kérdések megválaszolása érdekel. Ezért is szereztem ilyen irányú diplomát a Veszprémi Egyetemen. Az ott, majd később egy jó nevű információbiztonsági vállalkozásnál szerzett tapasztalataimat most itt kamatoztatom.
Persze, könnyű a csapat „összelegózása”, ha megvannak hozzá a feltételek: jó a termék, van tőkéje és van koncepciója az adott vállalkozásnak. Az iSolutionsnál adott ez a szerencsés együttállás.
Egy vállalat sikere döntően a kollektíva összeállításán múlik. Én pedig ügyvezető társammal minden esetben részt veszek a leendő tagok interjúztatásában. Az, hogy mindenki – legyen az ügyfél, az irodába tévedt idegen, vagy a munkatársaink – azt mondja, hogy érezhetően jó munkaközösséget sikerült létrehoznunk, a kiválasztási módszernek köszönhető.
Bár a szlogenünk, miszerint „A kockák közül mi a Rubik-kockát keressük” Juhász Viktor fejéből pattant ki, mégis jól körülírja, kikre van szükségünk. Nem a szokványos informatikusokra van szükségünk, hanem azokra, akik egy kicsit mások. Nem a pozícióhoz választunk embert, hanem fordítva. Ha találunk egy szimpatikus, szakmailag is alkalmas jelöltet, akkor megkeressük a helyét a szervezetben.
És hogy mitől mások a mi „kockáink”? Első sorban attól, hogy valamennyien megszállottak, akiknek a munkájuk, hobbijuk és egyben a szerelmük is az IT. Ám, mit sem érne a gyakran autodidakta módon megszerzett magas szintű tudás, ha az ügyfelekkel nem tudnának megfelelő hangot megütni. A nálunk dolgozók valamennyien profi módon képesek kommunikálni a megbízókkal, miközben egy pillanatra sem élnek vissza a sokévnyi tapasztalatukra alapozott szakmai fölényükkel. Őszintén örülök, hogy az iSolutions egy komoly cég, tele a szó jó értelmében vett őrültekkel, és hogy ez így van, ahhoz nekem is sok közöm van.
Persze, van magánéletem is. Ebben a családom mellett a kerékpározás az elsődleges szerelmem. Ha tehetem, biciklire szállok és tekerek. Amikor pedig az időjárás nem engedi, hogy a szabadban sportoljak, a televízióban követem a nagy kerékpáros versenyeket, vagy spinningelni (zenés kerékpáros aerobic) járok. Amikor viszont valami kevésbé dinamikus elfoglaltságra vágyom, klasszikus illetve jazzkoncertekre, vagy egy izgalmas színházi előadásra veszek jegyet.
A cookie-k alkalmazásának célja lehet például:
A cookie célja a weboldal minél magasabb színvonalú működésének biztosítása a felhasználói élmény növelése érdekében.
Az iSolutions Kft. törekszik arra, hogy olyan cookie-kat és hasonló technológiai eszközöket alkalmazzon, illetve olyan szolgáltatóktól vegyen igénybe ilyen eszközöket, amely eszközök, illetve szolgáltatók a weboldal látogatóinak, mint homogén csoportnak a felhasználási szokásairól gyűjtenek adatokat a látogatói viselkedésminták, igények rögzítésével, nem pedig a felhasználóról, mint egyénről.
Ön dönti el, hogy hozzájárul-e a célok szerint kategóriákba sorolt sütik használatához: hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja a cookie bannerben. Ez alól kivételt képeznek a weboldal megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen – ún. "elengedhetetlen" – sütik, amelyeket az Ön hozzájárulása nélkül is elhelyezhetünk a böngészésre használt eszközén. Szükséges azonban hangsúlyozni, hogy ez kizárólag azért történik, hogy lehetővé tegyük a weboldal használatát. Más, például a "beállítások" kategóriába tartozó sütik segítenek a weboldalnak megőrizni az Ön beállításait. A "statisztikai" kategóriába sorolt sütik segítséget nyújtanak számunkra a felhasználói szokások feltérképezéséhez, míg a "marketing" sütik lehetővé teszik, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressük meg Önt.
Amennyiben valamely süti leírása mellett szolgáltatóként az iSolutions Kft. nevét látja (ezek az ún. First Party sütik), a sütit az iSolutions Kft. helyezte el a böngészésre használt eszközén. Minden egyéb esetben a süti mellett jelzett külső fél helyezte el a sütit (ezek az ún. Third Party sütik).
A sütikkel kapcsolatban további információk találhatók a honlapunkon elérhető adatkezelési tájékoztató „A Weboldalon használt sütik” című fejezetében.
Ezek a sütik nélkülözhetetlenek a weboldal működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki. Általában csak olyan tevékenységekre válaszul kerülnek elhelyezésre, mint a szolgáltatások kérése, így például a süti használati beállítások megadása vagy űrlapok kitöltése. A böngészőjében beállíthatja a sütik blokkolását vagy az azokra való figyelmeztetést, azonban ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal vagy annak meghatározott részei egyáltalán nem működnek.
Süti neve | A sütit használó szolgáltató | A süti felhasználásának célja | A süti lejárata |
---|---|---|---|
moove_gdpr_popup | Moove Agency Ltd | A süti banner megjelenítésére szolgál. | Egy év. |
E sütik segítségével vesszük számba az oldalunkon történő látogatásokat és az internetes forgalom forrásait, hogy ily módon mérjük és javítsuk az oldalunk teljesítményét, használhatóságát. A sütik segítenek meghatározni a weboldal népszerű és kevésbé népszerű funkcióit, valamint a látogatói aktivitások (pl. görgetés sebessége, egy-egy menüpontban eltöltött időtartam stb.) jellemzőit. A sütik által gyűjtött információkat nem az egyedi, hanem az általános felhasználói szokások feltérképezésére és elemzésére használjuk fel. Amennyiben nem engedélyezi a statisztikai sütik használatát, nem értesülünk róla, hogy felkereste az oldalunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, mert nélkülük az oldal nem működik megfelelően.
Süti neve | A sütit használó szolgáltató | A süti felhasználásának célja | A süti lejárata |
---|---|---|---|
SL_C_[ID]_Key; SL_C_[ID]_SID; SL_C_[ID]_VID | smartlook.com | Ezeket a cookie-kat a Smartlook kezeli. Lehetővé teszik számunkra, hogy pontosabban mérjük a felhasználói viselkedés trendjeit a weboldalunkon, ezáltal javítva a felhasználói élményt. | Egy év. |
wordpress_test_cookie | Wordpress.org | A sütit a WordPress használja annak ellenőrzésére, hogy a böngésző engedélyezte-e a sütiket, ezáltal megfelelő felhasználói élményt nyújtva a felhasználóknak. | A böngészési folyamat végeztével automatikusan törlődik. |
_ga | Google Ltd | A Google Analytics által leggyakrabban használt sütik egyike, melyek segítségével a Google Analytics szolgáltatás statisztikát készít számunkra a webhely forgalmáról, így például arról, hogy adott időszakban hány felhasználó kereste fel a webhelyet, milyen aloldalakat tekintettek meg, mennyi ideig böngésztek a weboldalon. | 2 év. |
_gid | Google Ltd | A Google Analytics által leggyakrabban használt sütik egyike, melyek segítségével a Google Analytics szolgáltatás statisztikát készít számunkra a webhely forgalmáról, így például arról, hogy adott időszakban hány felhasználó kereste fel a webhelyet, milyen aloldalakat tekintettek meg, mennyi ideig böngésztek a weboldalon. | 24 óra. |
_gat | Google Ltd | A Google Analytics által leggyakrabban használt sütik egyike, melyek segítségével a Google Analytics szolgáltatás statisztikát készít számunkra a webhely forgalmáról, így például arról, hogy adott időszakban hány felhasználó kereste fel a webhelyet, milyen aloldalakat tekintettek meg, mennyi ideig böngésztek a weboldalon. | 1 perc. |
Ezeket a sütiket hirdetőpartnereink helyezik el az oldalunkon keresztül. A sütiket az Ön érdeklődési körének megfelelő profil felállítására és az ahhoz illeszkedő hirdetések megjelenítésére használjuk. A „marketing” célú sütik egyedileg azonosítják a böngészőjét és a böngészésre használt eszközét (telefon, laptop, tablet, asztali számítógép stb.). Amennyiben nem engedélyezi ezeket a sütiket, nem élvezheti az Ön preferenciái szerint összeállított, célzott hirdetések előnyét.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, mert nélkülük az oldal nem működik megfelelően.
Süti neve | A sütit használó szolgáltató | A süti felhasználásának célja | A süti lejárata |
---|---|---|---|
_fbp | facebook.com | Az egyedi felhasználók megkülönböztetésére és más oldalakon végzett tevékenységük nyomon követésére szolgál annak érdekében, hogy feltérképezzék érdeklődési körüket. | 15 hónap |